شناسهٔ خبر: 48481824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد

صدور مجوز تزریق واکسن به افراد بالای ۴۸ سال خوزستانی/ مردم بهبهان و ماهشهر هشدار خیز بیماری را جدی بگیرند

ابول‌نژادیان با بیان اینکه مجوز تزریق واکسیناسیون افراد ۴۸ سال به بالای خوزستانی صادر شده و این افراد می توانند پس از ثبت نام در سامانه به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند گفت: روند مراجعه به مراکز بهداشتی در ماهشهر و بهبهان ۳۷۵ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «فرهاد ابول نژادیان» عصر امروز (شنبه ۲ مرداد) در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: مجوز تزریق واکسیناسیون برای افراد ۴۸ سال به بالای خوزستانی از سوی وزارت بهداشت صادر شده و این افراد می توانند پس از ثبت نام در سامانه به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: روند مراجعه به مراکز بهداشتی در ماهشهر و بهبهان تزایدی و حدود ۳۷۵ درصد افزایش یافته که بسیار نگران کننده است.

 

وی با بیان اینکه اکنون یک هزار بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که این تعداد با قله پیک اول بیماری در استان برابر است اضافه کرد: ما بسیاری از بیماران را به صورت سرپایی و با دادن داروی رمدسیویر درمان می کنیم و همین امر باعث کاهش بیماران بستری شده است.

 

ابول‌نژادیان تصریح کرد: تجمعات اخیر قطعا در روند افزایش بیماری موثر بوده که لازم است محدودیت های جدی تری اعمال شود.

 

وی عنوان کرد: روند واکسیناسیون در خوزستان سرعت خوبی داشته و تاکنون ۵۴۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده و اکنون واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در مراکز تجمیعی به خوبی در حال انجام است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ابراز کرد: امروز واکسیناسیون رانندگان تاکسی و اتوبوس های درون شهری انجام شد و طبق مصوبه وزارت بهداشت واکسیناسیون نیروهای پلیس راهور در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه بیشترین مراجعه و درگیری را در بهبهان داریم و مردم باید این هشدار را جدی بگیرند اذعان کرد: ۵۳ درصد موارد ابتلا در خانواده ها است که از مردم انتظار داریم در این زمینه با ما همراهی کنند.

 

ابول‌نژادیان یاد آور شد: گروه های سنی مختلف در برخی شهرها تمایل به تزریق واکسن ندارند که نیاز است رسانه ها، فرمانداران و خانواده ها در امر اطلاع رسانی با جدیت بیشتری عمل کنند.

 

پایان پیام/72

نظر شما