شناسهٔ خبر: 48480044 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

المپیک توکیو – والیبال مردان؛ آغازی باشکوه برای ایران

المپیک توکیو – والیبال مردان؛ ایران ۳ _ لهستان ۲

تیم ملی والیبال مردان ایران در نخستین بازی خود در مرحله گروهی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با ارائه یک بازی روان، هماهنگ و تماشایی موفق به شکست لهستان قهرمان جهان شد. به گزارش خبرگزاری ایپنا، مسابقات والیبال مردان المپیک توکیو از صبح امروز (شنبه) در گروه مردان آغاز شد. تیم ملی والیبال ایران در پنجمین […]

صاحب‌خبر -

تیم ملی والیبال مردان ایران در نخستین بازی خود در مرحله گروهی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با ارائه یک بازی روان، هماهنگ و تماشایی موفق به شکست لهستان قهرمان جهان شد.

به گزارش خبرگزاری ایپنا، مسابقات والیبال مردان المپیک توکیو از صبح امروز (شنبه) در گروه مردان آغاز شد.

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه روز نخست گروه مردان به مصاف لهستان قهرمان جهان سال‌های ۱۹۷۴، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ رفت و سه بر دو این تیم را شکست داد تا شروعی باشکوه در این مسابقات داشته باشد.

ملی‌پوشان ایران در ست اول و چهارم با امتیازهای ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۲ مغلوب لهستان شدند، اما در ست‌های دوم، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۳ بر ۲۱ به پیروزی رسیدند تا یک برد مهم و دو امتیاز به دست آورند.

ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب میلاد عبادی‌پور، علی‌اصغر مجرد، امیر غفور، میثم صالحی، سیدمحمد موسوی و سعید معروف در منطقه یک تا شش زمین استفاده کرد و مهدی مرندی نیز لیبروی تیم ایران بود.

در این بازی که به مدت دو ساعت و ۴۵ دقیقه طول کشید، تیم لهستان در مجموع ۱۱۵ پوئن شامل ۶۲ امتیاز حمله، ۱۰ امتیاز دفاع، ۷ امتیاز سرویس و ۳۶ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد. در طرف مقابل تیم ایران هم ۱۱۳ پوئن شامل ۵۸ امتیاز حمله، ۱۱ امتیاز دفاع، ۴ امتیاز سرویس و ۴۰ امتیاز از اشتباهات بازیکنان لهستان کسب کرد.

ویلفردو لئون بازیکن تیم لهستان با کسب ۲۳ پوئن، امتیازآورترین بازیکن این مسابقه شد و امیر غفور هم با کسب ۱۹ پوئن، بیشترین امتیاز را برای تیم ایران به دست آورد.

تیم ملی والیبال مردان لهستان در حال حاضر با ۳۹۰ امتیاز رتبه دوم جدول رده‌بندی فدراسیون جهانی والیبال را در اختیار دارد.

والیبال مردان لهستان در سال ۱۹۶۸ برای نخستین بار در بازی‌های المپیک شرکت کرد و تا کنون ۹ دوره حضور در این رویداد مهم را تجربه کرده است و مدال طلای بازی‌های المپیک ۱۹۷۶ مونترال را نیز در گنجینه افتخارات خود دارد.

در دو مسابقه دیگر گروه ایران (گروه B) تیم‌های ایتالیا و ژاپن به ترتیب موفق به شکست کانادا و ونزوئلا شدند.

تیم ملی والیبال مردان ایران ساعت چهار و ۳۰ دقیقه بامداد روز دوشنبه در دومین مسابقه مرحله گروهی خود در المپیک توکیو به مصاف ونزوئلا خواهد رفت.
خبرنگار: نگار بابایی نشان

برچسب‌ها:

نظر شما