شناسهٔ خبر: 48479014 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پوتین به بهانه تبریک تولد همتای ازبک خود با او درخصوص افغانستان گفتگو کرد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد رئیس جمهور این کشور در تماس تلفنی با همتای ازبک خود در خصوص تحولات منطقه و افغانستان گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان صفحه رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در تماسی تلفنی که با «شوکت میرضایف» همتای ازبک خود داشت تولد رئیس جمهور ازبکستان را به او تبریک گفت.

وزارت خارجه روسیه در ادامه گفت: روسای جمهور همچنین در مورد روابط روسیه و ازبکستان در زمینه مشارکت استراتژیک و اتحاد از جمله همکاری در مبارزه با شیوع ویروس کرونا بحث کردند. آن‌ها همچنین به موضوعات منطقه‌ای، در درجه اول تحولات افغانستان پرداختند.

این وزارت خانه افزود: روسای جمهور توافق کردند که تماس‌های بیشتری با یکدیگر برقرار کنند.

پیشتر خبرگزاری اینترفاکس به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: روسیه و ازبکستان تمرینات نظامی خود را از ۳۰ ژوئیه تا ۱۰ اوت در ۲۰ کیلومتری مرز افغانستان برگزار می‌کنند.

این رزمایش نظامی در استان سرخان دریا، جنوبی‌ترین استان ازبکستان برگزار می‌شود و حدود ۱۵۰۰ نیرو و حدود ۲۰۰ وسیله نقلیه نظامی از جمله پهپاد و جنگنده در آن شرکت می‌کنند.

«الکساندر لاپین»، ژنرال ارتش روسیه اعلام کرد در این رزمایش عملیات انهدام گروه‌های مسلحی که به طور غیرقانونی وارد خاک تاجیکستان شده‌اند، شبیه سازی خواهد شد. در این رزمایش گردان‌های ویژه کوهستان، واحد‌های توپخانه و یگان‌های جنگ الکترونیک شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما