شناسهٔ خبر: 48478770 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

المپیک توکیو؛

سلطانی‌فر: ثمره تلاش تیراندازی به بار نشست

وزیر ورزش و جوانان گفت: تیراندازی برای نخستین بار در تاریخ المپیک مدال گرفت و ثمره آن به بار نشست.

صاحب‌خبر -

«مسعود سلطانی‌فر» روز شنبه در حاشیه دیدار تیم والیبال ایران برابر لهستان در ورزشگاه آریاک آرنا، کسب نخستین مدال طلای ایران در توکیو را تبریک گفت و افزود: ایران توانست نخستین مدال تیراندازی ایران را در تاریخ المپیک را کسب کند و تیراندازی هم به جمع مدال‌آوران المپیکی اضافه شد. تیراندازی تلاش کرد و مدال گرفت.

وی ادامه داد: همیشه این بحث بوده که با وجود این همه نیروهای مسلحی و علاقه‌مندانی که به رشته تیراندازی داریم از بین دهها مدالی که در تیراندازی توزیع می‌شود  چرا ما نمی‌توانیم حتی یک مدال برنز بگیریم و این نکته‌ای بود که بارها اشاره کردم و خوشبختانه تلاش‌ها به ثمر نشست و «جواد فروغی» فرد باانگیزه و متدینی است. او ظرفیت مدال‌آوری را داشت و من در مراسم بدرقه با او گفت و گو می‌کردم و به وی نوید کسب مدال را داده بودم.

فروغی امروز و در نخستین تجربه حضورش در المپیک که صاحب رنکینگ نخست دنیا در ماده ۱۰ متر تپانچه بادی است در اولین دوره رقابت ها با امتیاز ۵۸۰.۲۵ در رده پنجم ایستاد و به فینال راه یافت و در نهایت با امتیاز ۲۴۴.۸ ضمن شکستن رکورد المپیک، به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد.

این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده  به میزبانی ژاپن آغاز شد. ژاپن پیش از این میزبان المپیک ۱۹۶۴ بوده است.

ایران در سی و دومین دوره بازی‌ها المپیک ۶۸ سهمیه (۱۱ زن و ۵۷ مرد) در ۱۶ رشته ورزشی کسب کرده است که از بین همین ۶۸ سهمیه ۴۴ سهمیه در بخش انفرادی و در ۱۴ رشته تصاحب شده است. حال از ۴۴ سهمیه انفرادی ۳۴ نماینده ( ۹ زن و ۲۵ مرد) برای نخستین بار به المپیک راه یافتند./ ایرنا

نظر شما