شناسهٔ خبر: 48471368 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

وجود اشکالات اساسی در لایحه نظام رتبه بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: لایحه نظام رتبه بندی معلمان دارای اشکالات اساسی و ایرادات زیادی است، مجلس در پی اصلاح این لایحه است و به همین دلیل هم این لایحه معطل مانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، محمدمهدی زاهدی در جلسه شورای آموزش و پرورش بخش راین آموزش را یک اصل اساسی عنوان و اظهار کرد: آموزش و پرورش برای تربیت و تامین منابع انسانی کشور و تشکیل تمدن اسلامی پایه و پیشران است.

وی آموزش و پرورش را مسیری برای تحول علمی و پیشرفت کشور دانست و گفت: در این راه مسئولیت سنگین بر دوش معلمان و فرهنگیان است و آن‌ها باید بدانند چه مسئولیت بزرگی را برعهده دارند.

زاهدی با بیان اینکه معلمی، کارمندی نیست، تصریح کرد: معلمان شغل و رسالت انبیا را دارند و همان طور که انبیاء جایگاه ویژه‌ای در نظام آفرینش دارند؛ معلمان نیز باید جایگاه ویژه‌ای در نظام اسلامی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

اجرای رتبه‌ بندی معلمان باعث تشدید تورم می‌شود؟

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه لایحه نظام رتبه بندی معلمان دارای اشکالات اساسی و ایرادات زیادی است؛ ابراز کرد: مجلس در پی اصلاح این لایحه است و به همین دلیل هم لایحه رتبه بندی معلمان معطل مانده است. ضمن اینکه در این لایحه جایگاه، منزلت و کرامت اجتماعی معلمان را مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی با تاکید براینکه باید شاخص‌های مهمی برای ورود به عرصه معلمی قرار دهیم، تصریح کرد: کسانی باید وارد این شغل شوند که از با استعدادترین و علاقه مندترین افراد باشند چرا که می‌خواهند انسان بسازند و جامعه را تربیت کنند.

زاهدی عنوان کرد: بسترسازی اولیه برای این اقدام صورت گرفته و ان شاءالله با تعاملاتی که با رئیس جمهور آینده صورت می‌گیرد بتوانیم آن را تکمیل کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما