شناسهٔ خبر: 48464772 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آخرین اخبار از المپیک ۲۰۲۰:

اولین مدال طلای ایران در المپیک

جواد فروغی ملی پوش تیراندازی ایران در ماده ۱۰ متر تپانچه به مدال طلا دست یافت و موفق شد نخستین مدال طلای کشورمان را در المپیک توکیو ۲۰۲۰ کسب کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
جواد فروغی تیرانداز کشورمان در المپیک توکیو در رشته تپانچه ۱۰ متر موفق شد با امتیاز ۲۴۴/۸ بالاتر از حریفانی از صربستان، اوکراین و چین به عنوان قهرمانی دست یابد و اولین مدال طلای کشورمان در المپیک توکیو و اولین مدال تاریخ تیراندازی در المپیک را برای کشورمان به ارمغان آورد.
 
در ادامه روز نخست مسابقات تیراندازی المپیک ۲۰۲۰ توکیو جواد فروغی صاحب رنک نخست دنیا در ماده ۱۰ متر تپانچه با امتیاز ۵۸۰.۲۵ در رده پنجم ایستاد و به فینال راه یافت.

در این ماده ۴۸ ورزشکار در خط آتش ایستادند و ۸ نفر برتر توانستند جواز حضور در فینال را کسب کنند.

پیش از این فاطمه کرم‌زاده و آرمینا صادقیان در ماده تفنگ بادی ۱۰ متر در رده‌های ۲۳ و ۳۰ ایستاده بودند.
 
عابدینی و رهبری و پاکدامن حذف شدند

در ادامه روز نخست مسابقات شمشیربازی بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ محمد رهبری در مرحله یک هشتم نهایی از لوئیجی سامله از ایتالیا (نفر سوم المپیک ۲۰۱۲) شکست خورد و حذف شد.

رهبری پس از استراحت در دور نخست، در یک شانزدهم نهایی ۱۵ - ۱۳ از سد بولاد آپیتی فرانسوی گذشت. رهبری در دور یک هشتم نهایی ۷ - ۱۵ از لوئیجی سامله از ایتالیا (نفر سوم المپیک ۲۰۱۲) شکست خورد و حذف شد.

مجتبی عابدینی نیز که در دور اول استراحت کرده بود، در یک شانزدهم نهایی ۱۵ - ۱۰ شائول گوردون از کانادا را شکست داد. عابدینی در دور یک هشتم نهایی ۷ - ۱۵ از آرون شیلاگی از مجارستان (قهرمان المپیک ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶) شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

پاکدامن مغلوب ن شیلاگی مجارستانی شد
علی پاکدامن پس از استراحت در دور اول ، در دور یک شانزدهم نهایی برابر آندراس شاتماری از مجارستان (قهرمان جهان در سال 2017) 15 - 12 به برتری رسید و در دور یک هشتم نهایی 15 - 9 مکس هارتونگ از آلمان (قهرمان اروپا 2017 و 2018) را برد.

پاکدامن در دور یک چهارم نهایی در مصاف با آرون شیلاگی مجارستانی - قهرمان دو دوره المپیک های قبلی - با نتیجه 6 - 15 شکست خورد و حذف شد.

پیش از این محمد رهبری و مجتبی عابدینی در دور یک هشتم نهایی حذف شدند.

رقابت‌های شمشیربازی اسلحه سابر انفرادی بازی‌های المپیک توکیو از امروز شنبه دوم مرداد آغاز شد.

مجتبی عابدینی در نخستین بازی مقابل شائوا گوردون از کانادا به روی پیست رفت و حریف کانادایی خود را شکست داد.

عابدینی با شکست ۱۵ بر ۱۰ نماینده کشور کاناداف  در دور بعد حریف ژیلاگی از مجارستان قهرمان دو دوره المپیک شد.

علی پاکدامن هم در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات شمشیربازی المپیک ۲۰۲۰ توکیو و در ماده سابر مقابل حریف مجارستانی خود به برتری رسید.

پاکدامن  ۱۵ بر ۱۲ حریف مجارستانی خود را شکست داد.

شمشیرباز مجارستانی سابقه قهرمانی در دو المپیک را داشت و یکی از شانس‌های اصلی مدال طلای این دوره محسوب می‌شد.
 
محمد رهبری شمشیرباز اسلحه سابر نیز در نخستین رقابت خود در المپیک با شکست حریف فرانسوی به دور بعد صعود کرد.

رقابت‌های شمشیربازی اسلحه سابر انفرادی بازی‌های المپیک توکیو از امروز شنبه در ورزشگاه ماکاهوری آغاز شد.

محمد رهبری مقابل اپیتی از فرانسه نفر ششم جهان قرار گرفت و ۱۵ بر ۱۳ حریف خود را شکست داد.
 
<div id="video-display-embed-code_406577" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/822155/406577?width=400&height=300"></script></div>
 
شروع طوفانی کاپیتان تیم ملی تکواندو

نماینده وزن اول المپیکی تکواندو ایران در دور نخست مسابقات توکیو با برتری مقابل حریفش به مرحله بعد صعود کرد.

اولین روز مسابقات تکواندو در سی‎‌ودومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از امروز با حضور ۱۳۱ تکواندوکار از ۶۱ کشور جهان در چهار وزن المپیکی مردان و زنان در سالن "ماکوهاری مسه" آغاز شد.

امروز و در روز اول این رقابت‌ها، مبارزات اوزان منهای ۵۸ کیلوگرم مردان و منهای ۴۹ کیلوگرم زنان برگزار می‌شود که آرمین هادی‌پور به عنوان نماینده ایران به مصاف رقبای خود رفت.

هادی پور در دور نخست مسابقات مقابل «جفرسون اوچا» از کلمبیا قرار گرفت. او در وقت اول مسابقه ۶ بر صفر عقب افتاد، سپس در وقت دوم نتیجه را جبران کرد و با حساب ۱۴ بر ۱۲ از حریفش پیش افتاد.

در وقت سوم هادی پور با کسب نتیجه ۲۲ بر ۱۹ برنده نهایی مسابقه شد.

کاپیتان تیم ملی تکواندو در شرایطی راهی المپیک شده است که با پارگی رباط صلیبی نتوانست فعلا جراحی کند.

«لوکاس گوژمان» از آرژانتین دومین حریف هادی پور است.
 
 
تیرانداز چینی اولین مدال آور طلایی المپیک
 
اولین مدال آور طلایی المپیک ۲۰۲۰ توکیو تیرانداز کشور چین شد.
 
در فینال تیراندازی تفنگ بازی ۱۰ متر زنان المپیک یانگ از چین با ۲۵۱.۸ امتیاز به مدال طلا رسید و اولین طلایی المپیک ۲۰۲۰ توکیو لقب گرفت. او علاوه بر کسب این مدال رکورد المپیک را هم شکست.

آناستازیا نماینده روسی که تحت پرچم المپیک است نقره گرفت و نینا کریستین از سوئیس به مدال برنز رسید.

فاطمه کرم زاده و آرمینا صادقیان نیز در این ماده نماینده ایران بودند که از فینالیست شدن بازماندند.

سرمربی تیم ملی تیراندازی کشورمان گفت: تعداد شرکت کنندگان بسیار و امتیازات خیلی بالا بود، چنین چیزی تا حالا نداشتیم؛ البته شیوع ویروس کرونا نیز همه برنامه‌های ما را به هم ریخت.

الهام هاشمی پس از پایان رقابت دو دختر تیرانداز ایران در بازی‌های المپیک توکیو افزود: نمایندگان ما در مسابقات جام جهانی خوب کار کردند. فاطمه کرم زاده ۴ دهم زیر رکورد جهان تیر زد، اما بالاخره المپیک هست و فشار روانی زیادی دارد. با توجه به عملکردی که در دو ماه گذشته داشتند، انتظار داشتم در المپیک هم عملکردخوبی داشته باشند، اما دو نماینده ما کم سن و سال و بی تجربه بودند البته فشار مسابقه بر عملکرد بسیاری از بزرگان این رشته هم تاثیر منفی داشت و آن‌ها هم نتوانستند خوب کار کنند.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که چقدر تلاش شد تا ملی پوشان تحت تاثیر المپیک و فضای آن قرار نگیرند، گفت: هر آنچه لازم بود تا حدممکن انجام شد، اما بی تجربگی و فشار مسابقات کار خودش را کرد حتی در این رقابت خیلی از بازیکنان بزرگ هم رکورد‌های خوبی ثبت نکردند. ملی‌پوشان ما ۳-۴ امتیاز زیر رکورد خود کار کردند که خوب این مسئله طبیعی است. تعداد شرکت کنندگان هم بالا بود و ۵۰ نفر همزمان با هم به رقابت پرداختند و فکر نمی‌کنم در هیچ رشته‌ای چنین چیزی را شاهد باشیم.

سرمربی تیم ملی تیراندازی در پاسخ به این پرسش که همه برنامه‌هایی که در نظر داشتیم را توانستیم برای ملی پوشان اجرایی کنیم، تصریح کرد: کرونا همه برنامه‌های ما را به هم ریخت مسابقات هند را به این دلیل که ریسکش بالا بود، شرکت نکردیم مسابقات کره و توکیو لغو شد. ملی پوشان در یک سال و نیم گذشته فقط توانستند در دو مسابقه شرکت کنند و طبیعی است که نتوانند عملکرد خود را به نمایش بگذارند. اما امیدوارم روز‌های آینده نتایج بهتری داشته باشیم.

پیمان اسدیان خبرنگار اعزامی شبکه خبر به بازی‌های المپیک در ارتباط با بخش اخبار ورزشی۹:۳۰شبکه خبر آخرین اخبار المپیکی را تشریح کرد:
 
<div id="video-display-embed-code_406578" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/822155/406578?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما