شناسهٔ خبر: 48450778 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وال‌استریت‌ژورنال: نیرو‌های آمریکایی، پایان سال جاری از عراق خارج می‌شوند

وال‌استریت‌ژورنال به نقل از مسئولان آمریکایی و عراقی اعلام کرد که نیرو‌های آمریکایی پایان سال ۲۰۲۱ از عراق خارج خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وال‌استریت‌ژورنال به نقل از مسئولان آمریکایی و عراقی گزارش داده است که طبق برنامه‌ریزی‌ها، اعلام خواهد شد که نیرو‌های آمریکایی تا پایان سال میلادی جاری از عراق خارج خواهند شد.

براساس این گزارش، آمریکا و عراق به زودی بیانیه‌ای را در ارتباط با خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از عراق صادر خواهند کرد. در این بیانیه اعلام خواهد شد که نیرو‌های آمریکایی تا پایان سال جاری از عراق خارج می‌شوند.

در این بیانیه مشترک بر اهمیت حضور آمریکا در مبارزه با داعش تأکید شده است. مسئولان آمریکایی و عراقی گفته‌اند که پس از این حضور آمریکا در عراق، در کمک به نیرو‌های این کشور متمرکز خواهد بود.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز ساعاتی پیش اعلام کرد که هدف این کشور از حضور نظامی در عراق، بقای دائمی نبوده است.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: از یک هیئت عراقی به‌عنوان بخشی از گفت‌وگو‌های راهبردی مستمر بین دو کشور میزبانی خواهیم کرد.

در بیانیه پنتاگون آمده است: حضور نظامی آمریکا در عراق، با شرکای عراقی در دست بررسی است. هدف مأموریت ما در عراق که بر داعش تمرکز داشت، این نبوده است که دائمی باشد.

این بیانیه می‌افزاید: سرنوشت حضور نظامی ما در عراق، در گفت‌وگو با شرکای عراقی مشخص خواهد شد. به گفت‌وگو‌های خود با شرکای عراقی برای حضور نظامی در عراق در چارچوب خدمت به منافع آمریکا ادامه می‌دهیم.

گفت‌وگو‌های راهبردی میان آمریکا و دولت عراق در حالی از ماه‌ها پیش در جریان است که به‌دنبال اقدام واشنگتن در ترور سردار شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، در سال ۹۸، پارلمان عراق حضور نظامی آمریکا در این کشور را علیه امنیت ملی خود برشمرد و قانون اخراج نیرو‌های آن از عراق را تصویب کرد.

انتهای پیام/

نظر شما