شناسهٔ خبر: 48449031 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ابتلای بیش از ۱۰۰ مهمان مجلس عروسی در یکی از روستاهای تربت جام به کرونا

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: در مجلس عروسی در یکی از روستا‌های تربت جام بیش از ۱۰۰ نفر به کرونا مبتلا شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با اشاره به اینکه در یکی از روستاهای تربت جام با برگزاری جشن عروسی تاکنون بیش از ۱۰۰نفر به کرونا مبتلا شدند، گفت: در حال حاضر نیز ۱۷ نفر از حاضرین در این عروسی با علائم مشکوک به کرونا در بخش عفونی بیمارستان سجادیه تربت جام بستری هستند که حال ۶ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است؛ همچنین یک نفر از مهمانان این مراسم نیز بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرد.

او افزود: با توجه به اطلاع رسانی انجام شده متاسفانه شاهد عادی انگاری در جامعه هستیم و مراجعین کرونایی و بیماران سرپایی افزایش یافته است و این گمان که بعد از تزریق واکسن نیازی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیست، فرضیه‌ای نادرست است و افراد زیادی از این روستا که به کرونا مبتلا شدند باید قرنطینه شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: یکی از ویژگی‌های پیک پنجم کرونا ابتلای خانوادگی افراد می‌باشد، که این امر نشان از گسترش و سرعت انتشار ویروس است.

افکار با اشاره به اینکه هرکسی با علائم سرماخوردگی مبتلا به کروناست، بیان کرد: رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، تهویه مناسب، استفاده از مواد ضدعفونی کننده، دوری از اجتماعات و دورهمی‌ها راه‌کار جلوگیری از ابتلا به کرونا است.

او تصریح کرد: تربت جام در محاصره مناطق قرمز و نارنجی قرار دارد و انتقال گونه هندی ویروس کرونا در موج پنجم شیوع این ویروس خطرناک‌تر شده و سرایت بیشتری دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام تاکید کرد: مردمی که نسبت به کادر درمان و دستورالعمل‌های بهداشتی بی اعتماد شدند، باید بدانند شیوع ویروس روز به روز بیشتر می‌شود و درحال حاضر برگزاری مجالس و تجمعات غوغا کرده است و اکثر افراد مبتلا به کرونا در مجالس و تجمعات درگیر این ویروس خطرناک می‌شوند.

افکار با اشاره به واکسیناسیون مردم و اینکه تاکنون تزریق واکسن هیچ گونه عارضه‌ای در تربت جام نداشته است، اظهار کرد: از مجموع جمعیت ۳۰۰هزار نفری شهرستان‌های تربت جام و صالح آباد فقط ۴درصد واکسینه شدند و ۹۶درصد باقی مانده اند و بهترین واکسن در شرایط فعلی رعایت دستورالعمل‌هاست.

او با اشاره به تردد مهاجرین به کشور افزود: مهاجرین در شرایطی به کشور وارد می‌شوند که دارای مشکلات بهداشتی هستند و این بی توجهی موجب بروز انتقال بیماری به دیگران خواهد شد.

انتهای پیام/س.ج

نظر شما