شناسهٔ خبر: 48430065 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

عید قربان، روز امتحان سخت الهی و حج همایش بزرگ اقتدار اسلامی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: عید قربان، روز امتحان سخت ابراهیمی و حج همایش بزرگ اقتدار اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های عید قربان که در فضای باز مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با تبریک عید قربان اظهار کرد: به گفته پیامبراکرم (ص) عید قربان از روزهایی است که احترام و اهمیت و برکات زیادی دارد و مومنان باید امیدوار باشند از سوی خدا مورد لطف و بخشش قرار گیرند و همه ما به این بخشش امیدواریم و در قنوت نماز مسئلت می کنیم.

وی تصریح کرد: رسول خدا (ص) فرموده در روز عید قربان زیاد به فکر خدا باشیم، استغفار و توبه کنیم زیرا خداوند توبه پذیر است و همیشه باید حالت توبه و بازگشت به خدا داشته باشیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در حدیث امام جواد (ع) چند فعالیت در روز عید قربان سفارش شده که قربانی دادن، دیدار پدر و مادر، صله رحم با خویشاوندانی که ارتباطشان با ما قطع شده، پیشگامی در سلام و اطعام و توزیع نذورات میان نیازمندان از آن جمله است.

وی افزود: دهه امامت و ولایت فرصت خوبی برای تبیین معارف ائمه اطهار(ع) و اولیاء الهی است و از ابتکار رهبری در تعیین دهه کرامت قدردانی کرده و امیدواریم برای بیان معارف امامت، ولایت، ولایت امیرالمؤمنین(ع) و ولایت اولیاء الهی در این فرصت بیشتر استفاده شود.

IMG_9080

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه عید قربان روز امتحان مهم حضرت ابراهیم خلیل(ع) محسوب می شود، افزود: این دهه منصوب به حضرت ابراهیم(ع) و روز عید قربان روز امتحان سخت ابراهیمی است و این ولایت با امامت، پیوند ناگسستنی دارد.

خطیب نماز عید قربان با اشاره به اهمیت مناسک حج، خاطرنشان کرد: مراسم بزرگ و با عظمت حج باعث می شود اقتدار مسلمانان در جهان بیشتر شده و برادری ها تقویت شود.

آیت الله عابدینی بیان کرد: حج نمایش همایش بزرگ و بین المللی اقتدار اسلامی به جهانیان است، در حج مسلمانان به حمایت از یکدیگر بر می خیزند، مسلمانان جهان یکدیگر را می بیننند، از درد یکدیگر آگاه می شوند و برای رفع مشکلات یکدیگر قیام می کنند، مناسک حج اردوی تربیتی دینی است و مسلمانان توحید در عرصه عمل، رافت و اخوت اسلامی، عبادت، ذکر و اخلاص و بسیاری از مسائل معنوی را تمرین می کنند.

وی افزود: حج ، تقویت روح معنوی است و باعث می شود جهان و اسلام در معنویت گامی به جلو بردارند و معنویت در جامعه مسلمانان تقویت شود.

IMG_8968

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خصوص وقایع افغانستان اظهارداشت: از اقشار مختلف فرهیخته و مبارز افغانستان انتظار داریم، اخراج آمریکایی ها، انگلیسی ها و جریان شوم استکبار جهانی را جشن بگیرند و مراقب باشند با اختلاف و جنگ افروزی این جشن به کام مسلمانان و مقاومت اسلامی تلخ نشود. 

 مسئولان به داد مردم عطش‌زده خوزستان برسند

وی در خصوص مشکلات خوزستان هم گفت: مردم خوزستان زحمات بسیاری برای انقلاب اسلامی کشیدند و از مسئولان انتظار داریم بسرعت به مردم این استان که مشکلات زیادی دارند کمک کنند تا دشمنان از گرفتاری های مردم سوء استفاده نکنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما