شناسهٔ خبر: 48429898 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

۲۵ درصد از افراد بالای ۶۵ سال برای تزریق واکسن کرونا اقدام نکرده اند

قزلباش گفت:۲۵ درصد از جمعیت گروه سنی بالای ۶۵ سال در استان زنجان برای دریافت واکسن کرونا اقدام نکرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به روند تزریق واکسن کرونا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در استان زنجان بیش از ۲۵ درصد از جمعیت گروه هدف بالای ۶۵ سال برای زدن  واکسن کرونا اقدام نکرده اند.

او افزود:  افراد بالای ۶۵ سال بایستی تزریق واکسن کرونا را به جد مورد توجه قرار دهند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه اگر افراد بالای ۶۵ سال  تاکنون نتوانسته اند واکسن دریافت کنند می‌توانند با سامانه ۳۳۰۱۹۰ تماس حاصل کنند تا همکاران در منزل آن‌ها حضور یافته و واکسن را تزریق کنند، ادامه داد: تا کنون بیش از ۸۱ درصد گروه سنی بالای ۸۰ سال، ۸۲ درصد گروه سنی بالای ۷۵ سال و ۷۶ درصد گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند.

او افزود: تعداد قابل توجهی واکسن آسترازنکا وارد کشور می‌شود و در خصوص تزریق دُز دوم واکسن آسترازنکا به افرادی که دُز اول این واکسن را دریافت کرده اند جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان زنجان تأکید کرد و گفت: زنجانی‌ها بر این امر اذعان داشته باشند که اگر بهداشت را رعایت نکنند وارد پیک پنجم  کرونا خواهیم  شد.

 

انتهای پیام/م

نظر شما