شناسهٔ خبر: 48429454 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

هشدار نسبت به وقوع رگبار باران و آبگرفتگی معابر در برخی استان‌ها

تهران - ایرنا- سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و رگبار در چند استان خبر داد و نسبت به آبگرفتگی معابر و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، در ساعات بعدازظهر امروز و اوایل شب، در برخی مناطق استان‌های هرمزگان، فارس، بوشهر، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان و جنوب لرستان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گردوخاک پیش بینی شده است.

همچنین فردا (پنجشنبه) این شرایط با شدت کمتر در مناطق ذکر شده و روز جمعه در برخی مناطق هرمزگان و فارس ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا در ارتفاعات گیلان و مازندران شاهد بارش باران و از اواخر وقت جمعه و روز شنبه در استان‌های اردبیل،‌ گیلان و مازندران رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق را خواهیم داشت.

در سه روز آینده در شرق کشور تداوم وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی شده و امروز گردوخاک به همراه کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در استان‌ هرمزگان ادامه دارد، اما فردا شرایط رو به بهبودی خواهد رفت.

بر اساس این گزارش،‌ در شمال و غرب هرمزگان، طغیان رودخانه های فصلی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی و انسداد موقت جاده ها و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی پیش بینی شده است. 

همچنین در سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی، وقوع طوفان شن، خیزش گردوخاک، کاهش دید، تاخیر در پرواز احتمالی، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است که هموطنان از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صعود به ارتفاعات و چرای دام‌ در مراتع مرتفع و مسیل‌ها خودداری کنند.

دریای خزر نیز از روز جمعه تا یکشنبه مواج است و اردبیل و استان‌های ساحلی خزر تا یکشنبه بین ۴ تا ۸ درجه خنک‌تر می‌شوند.

آسمان تهران نیز صاف تا قسمتی ابری و در اواسط روز همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

نظر شما