شناسهٔ خبر: 48427110 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

کمک واکسن آنفلوانزا به بیماران کرونایی

مهر

محققان دریافتند که بیماران کرونایی واکسینه شده علیه آنفلوانزا، کمتر به بخش اورژانس مراجعه کرده و در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بستری می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از زی نیوز، محققان دانشگاه میامی در فلوریدا آمریکا پی بردند تزریق سالانه آنفلوانزا ممکن است خطر سکته، سپسیس و لخته شدن خون را در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ کاهش دهد. یافته‌ها نشان داد که این راهکار می‌تواند سلاحی ارزشمند در جنگ برای متوقف کردن این پاندمی باشد.

بیشتر بخوانید:

آزمایش فناوری «mRNA» برای واکسن آنفلوانزا

محققان مشاهده کردند افرادی که واکسن آنفلوانزا دریافت نکرده بودند، به طور قابل توجهی (بیش از ۲۰ درصد) در ICU بستری شده بودند. مراجعه به بخش اورژانس (۵۸ درصد)، ابتلاء به سپسیس (۴۵ درصد)، سکته مغزی (۵۸ درصد) نیز در آنها مشاهده شد. اما خطر مرگ کاهش نیافته بود.

به طور دقیق مشخص نیست که چطور آنفلوانزا از بدن در برابر کووید ۱۹ محافظت می‌کند اما بیشتر نظریه‌ها مبتنی بر این است که سیستم ایمنی ذاتی را تقویت می‌کند.

این مطالعه نشان می‌دهد که از واکسن آنفلوانزا می‌توان برای کمک به افزایش ایمنی در کشورهایی که واکسن کووید ۱۹ کم است، استفاده کرد، با این حال نمی‌تواند جایگزین واکسن‌های کووید باشد.

«سوزان تقیوف» در این باره می‌گوید: «واکسیناسیون آنفلوانزا حتی ممکن است برای افرادی که به دلیل جدید بودن فناوری واکسن کووید ۱۹ مردد هستند، مفید باشد.»

با وجود این، واکسن آنفلوانزا به هیچ وجه جایگزین واکسن کووید ۱۹ نمی‌شود و همه باید در صورت امکان واکسن کووید ۱۹ خود را دریافت کنند.

نظر شما