شناسهٔ خبر: 48423510 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

حاشیه جدید نمایندگان در مجلس؛ زیارت عتبات با پرواز اختصاصی!

انتشار تصویری از نامه رسمی درخواست تشریفات مجلس شورای اسلامی برای تدارک پرواز اختصاصی سفر سه نماینده مجلس به همراه خانواده شان جهت زیارت عتبات عالیات در فضای مجازی با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی فعالان این بخش روبه رو شد که عمدتاً بر نقد و تقبیح این درخواست و توضیح و پاسخگویی از سوی مجلس تکیه داشت.

صاحب‌خبر -

انتشار تصویری از نامه رسمی درخواست تشریفات مجلس شورای اسلامی برای تدارک پرواز اختصاصی سفر سه نماینده مجلس به همراه خانواده شان جهت زیارت عتبات عالیات در فضای مجازی با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی فعالان این بخش روبه رو شد که عمدتاً بر نقد و تقبیح این درخواست و توضیح و پاسخگویی از سوی مجلس تکیه داشت.

به گزارش تابناک، امروز تصویری از نامه‌ای با امضای محمد یثربی مدیر کل تشریفات مجلس شورای اسلامی منتشر شده که در آن، وی خواستار تدارک پرواز اختصاصی جهت زیارت عتبات عالیات در کشور عراق برای سه نماینده به همراه اعضای خانوداه‌هایشان شده است؛ این نامه خطاب به کمال دهقانی مدیرکل امور مجلس وزارت امور خارجه نوشته شده و رونوشت آن خطاب به مسجدی سفیر ایران در بغداد است.

حاشیه جدید نمایندگان در مجلس؛ زیارت عتبات با پرواز اختصاصی!

سه نماینده مورد اشاره در این نامه، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی و نماینده کرمان، محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران و نماینده جهرم و سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی، نماینده مشهد و رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق هستند؛ علاوه بر موضوع درخواست برای پرواز اختصاصی، نکته دیگری که توجهات را در این نامه به خود جلب کرده، درخواست تشریفات مجلس از سفارت ایران در عراق برای «استقبال و بدرقه» این نمایندگان در بدو ورود به این کشور و هنگام بازگشت به ایران است.


البته این سفر ۵ روزه که از دوشنبه ( ۲۸ تیر) تا جمعه (یکم مرداد) برای این نمایندگان در نظر گرفته ‌شده بود، انجام نشد. درباره این ماجرا و حاشیه‌هایش، قاضی زاده هاشمی در صفحه توییتر خود با انتشار تصویری از خودش در هواپیمایی مملو از مسافر با اشاراتی کنایی به انتشار تصویر این نامه نوشت: «دیشب در پرواز اختصاصی! به همراه مردم عزیز به مقصد حوزه انتخابیه‌ام‌ مشهد مقدس با سه ساعت تأخیر و حکایت معروف «حسن و حسین هر سه دختران معاویه هستند! در روز عرفه در حرم مطهر رضوی دعاگوی شما خواهم بود.»


همچنین رضایی کوچی دیگر مسافر این سفر انجام‌نشده و انتقادات مطرح درباره آن توضیح داد: «قرار بود برای شرکت در مراسم روز عرفه کربلا به عتبات عالیات سفر کنیم که به دلیل شلوغی سفرها، بلیت پرواز عادی برای ما پیدا نشد.» او همچنین تاکید کرد: «قرار بود با پرواز سیستمی سفر کنیم و حرفی از پرواز خصوصی و تشریفات در میان نبود.»


رضایی همچنین با اشاره به مخالفت های خود و همسفرانش با انجام پرواز اختصاصی ادامه داد: «در زمان مراجعه به فرودگاه، به به ما گفته شد پرواز اختصاصی است و با تشریفات انجام می شود، ما مخالفت و مقاومت کردیم و نهایتاً سفر لغو شد و شبانه با پرواز عادی به مشهد رفتیم. ما اساسا خبری از پرواز خصوصی و تشریفات اینچنینی نداشتیم به همین دلیل سفر را لغو کردیم.»
و در نهایت پورابراهیمی سومین نماینده مسافر این پرواز هم در توضیحاتی که زوایای دیگری از این ماجرا را بازگو می‌کرد، چنین گفت: «در آستانه عرفه از هواپیمایی ماهان خواسته بودیم یک پرواز اضافه برای مسیر کربلا اختصاص دهد؛ با این شرط که هرکس متقاضی سفر به کربلا در آستانه عرفه است، بتواند از این پرواز بلیت تهیه کند. با مراجعه به فرودگاه متوجه شدیم برای عموم مردم امکان تهیه بلیت نیست و به همین جهت اصل پرواز را لغو کردیم و سفر ما به کربلا منتفی شد.»

او‌ با رد این ادعا که هزینه‌های این سفر «شخصی» نبوده‌، تصریح کرد: «اینکه گفته می شود هزینه این سفر شخصی نبوده دروغ است و همه همراهان ما هزینه شان را خودشان پرداخت کرده بودند اما وقتی متوجه شدیم پرواز عمومی نیست آن را لغو کردیم.»
با همه توضیحات، صرف انتشار تصویر این نامه‌ گویای وجود ظرفیت‌های بالقوه اینچنینی برای نمایندگان جهت داشتن سفر اختصاصی آن هم از بودجه بیت المال است؛ هرچند این نمایندگان بگویند با آن مخالفت کرده‌اند و سفر هم لغو شده باشد؛ آن هم در دوره‌ای که نمایندگان مجلس با ادعای انقلابی‌گری و مبارزه با تجمل‌گرایی و خاصه‌پروری قبول مسئولیت کرده‌اند و انتقاد از چنین رفتارها و برخوردهایی را شعار خود برای ورود به مجلس قرار دادند و مدعی صیانت از حق مردم و بیت‌المال هستند.

اکنون که اداره کل تشریفات مجلس شورای اسلامی وجود چنین نامه ای را تکذیب نکرده، بنابراین اصل این درخواست وجود داشته و به نظر می رسد به دلیل رسانه ای شدن آن یا با قبول کردن توضیحات آقایان نماینده این سفر لغو شده است؛ دلیل لغو سفر هر چه باشد، یک سوی ماجراست. سوی دیگر وجود چنین درخواست هایی است که انتظار می رفت حداقل جایی در این دوره مجلس نداشته باشد؛ گویی این انتظار بیهوده است و مجلس یازدهم هم راه ادوار گذشته را می رود.

برچسب‌ها:

نظر شما