شناسهٔ خبر: 48419774 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جایگاه موقت عرضه و ذبح بهداشتی دام در منطقه ۱۴ آماده‌سازی شد

در آستانه روز عرفه و آغاز دهه ولایت، تمهیدات لازم برای اجرای سنت حسنه قربانی در منطقه ۱۴ با راه‌اندازی جایگاه عرضه بهداشتی دام به همراه اجرای برنامه‌های فرهنگی اجتماعی، فضاسازی و نصب تبلیغات محیطی انجام گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس: «محمدحسن فصیح» معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری  منطقه  ۱۴گفت: باهدف ارتقاء بهداشت عمومی و ترویج سنت حسنه قربانی، جایگاه موقت بهداشتی عرضه دام در بلوار کوثر جنب زمین فوتبال در ناحیه ۵ راه‌اندازی شده و طی روزهای عرفه وعید سعید قربان، به ارائه خدمات به شهروندان، عرضه دام زنده و ذبح گوسفند به‌صورت بهداشتی و رعایت پروتکل‌های ابلاغی اقدام می‌شود.

فصیح با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم در قالب مسقف کردن کل مجموعه، نصب کولر، تعبیه جایگاه استراحت شهروندان، امکاناتی برای تهویه و خنکی هوا برای حفظ سلامت و رفاه حال شهروندان افزود: به‌منظور تهیه دام و ادای نذورات مردمی در ایام مذکور، این جایگاه با مساحت بیش از ۶۰۰ مترمربع با حضور ناظران سازمان میادین، دکتر دامپزشک و نیروهای بازیافتی و امور شهری شهرداری فعال خواهد بود تا متقاضیان با اطمینان خاطر و در اسرع وقت دام موردنظر خود را تهیه و نذرشان را ادا کنند.

فصیح یاداورشد: فضاسازی، نصب تبلیغات محیطی و آموزش و اطلاع‌رسانی به شهروندان از طریق ارسال پیامک نیز انجام‌گرفته تا با تأمین نیازها و احتیاجات شهروندان در این روز بتوانیم عید بندگی و اطاعت را به بهترین نحو برگزار کنیم.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه در پایان با اشاره به استقرار غرفه‌های فرهنگی و آموزشی در محل قربانگاه و اجرای برنامه‌های مرتبط خاطرنشان کرد: ضمن آموزش باعرضه بهداشتی دام زنده در این جایگاه، امکان کشتار غیرمجاز، بدون ضابطه توسط افراد غیرحرفه‌ای که سلامت شهروندان منطقه را به مخاطره می‌اندازد، پیشگیری می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما