شناسهٔ خبر: 48412377 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

انفجار در شهرک صدر بغداد با 71 شهيد و زخمي

صاحب‌خبر -
انفجار در شهرک صدر بغداد با 71 شهيد و زخمي
خبرگزاری آریا- بر اثر انفجار دیروز در بازار الوحیلات در شهرک صدر بغداد 30 نفر شهید و بیش از 41 نفر زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا، منابع غیر رسمی عراقی آمار انفجار دیروز شهرک صدر بغداد را 30 شهید و 41 زخمی اعلام کردند
عامل انتحاری یک مردبوده که کمربند انفجاری ساچمه‌ای با خود حمل می‌کرده؛ تا این لحظه منابع رسمی دولت عراق هیچ اماری از انفجار شهرک صدر ارائه ندادند و امار‌های منتشر شده تعداد زخمی‌ها و کشته در بیمارستان‌ها و از طریق منابع آگاه و غیر رسمی منتشر شده است.
دو روز پیش اداره اطلاعات عراق نسبت به تلاش تروریست‌ها برای انجام عملیات‌های تروریستی در چهار منطقه بغداد، شهرک صدر، الشعب، الشعله و کاظمین هشدار داده بودند.
حزب الله لبنان حمله تروریستی به شهروندان بیگناه عراقی را در شب عید قربان ، محکوم کرد.
حزب الله لبنان افزود این اقدام ناجوانمردانه در عراق ، بازگشت به سیاست جنایتکارانه ای است که سازمانهای تکفیری و حامیان آنها دنبال می کنند.
منابع رسانه‌ای محلی عراقی نهم تیر اعلام کردند: یک بمب در بازار تسبیح فروشان شهرک صدر منفجر شده است و حداقل پانزده نفر زخمی شده اند.
ارتش عراق در بیانیه‌ای با اعلام این که یک انفجار در شهرک صدر رخ داد، در عین حال جزئیاتی ارائه نکرد. هنوز هیچکس مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.
ماه آوریل چهار نفر بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در همین محله کشته و 20 تن نیز زخمی شدند.
ماه ژانویه نیز حمله‌ای انتحاری در یک بازار شلوغ به کشته شدن دست کم 32 نفر منجر شد.
داعش مسئولیت هر دو حمله را برعهده گرفت.
پس از شکست داعش در سال 2017، حملات در ابعاد گسترده، که زمانی تقریبا هر روز در پایتخت عراق روی می‌داد، متوقف شده، که این بخشی از بهبود کلی اوضاع امنیتی است که باعث شده است زندگی عادی به بغداد بازگردد.
حمله روز چهارشنبه در سالی انتخاباتی رخ داد که زمانی است که تنش‌ها بین گروه‌های سیاسی رقیب در عراق اغلب به خشونت منتهی می‌شود.

نظر شما