شناسهٔ خبر: 48409646 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فراخوان‌ یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در آذربایجان غربی

مدیرکل کتابخانه های آذربایجان غربی گفت: در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فرهنگ کتابخوانی فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران گفت: به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فرهنگ کتابخوانی، با معرفی ۶ عنوان کتاب و بخش ویژه حضرت مهدی (عج) فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان منتشر شد.

او افزود: در این جشنواره، خانواده‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان و گروه‌های مختلف سنی می توانند حضور مجازی داشته باشند.

معصومی اضافه کرد: ۶ عنوان کتاب در سه رده سنی "کودک"، "نوجوان" و "جوان و بزرگسال" معرفی شده که بر این اساس در رده کودک (۴ تا ۱۲ سال)، کتاب‌های "زندگی امام رضا (ع)" نوشته سید مهدی مهاجرانی از انتشارات کتابک و "مجموعه ۱۴ معصوم امام زمان(ع)" نوشته زهرا عبدی از انتشارات جمکران معرفی شده است و همچنین کودکان علاقه مند می توانند در ۲ رشته نقاشی و پویش کتابخوان به ازای هر ۲ کتاب، شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی اظهار کرد: در رده سنی نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال) نیز آثاری با عناوین "برای ضامن آهو، ۵۵ پرسش و پاسخ درباره امام رضا(ع) و زیارت ایشان" نوشته غلامرضا حیدری ابهری از انتشارات به نشر و "ده قصه از امام زمان(عج)" اثر فریبا کلهر از انتشارات قدیانی، از منابع یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی معرفی شده است.

معصومی ادامه داد: همچنین کتاب های "چشمه های بهشت گزیده عیون اخبار الرضا(ع)" نوشته محمد هادی زاهدی از انتشارات به نشر و "پرسش و پاسخ های دانشجویی مهدویت (دوران ظهور)" نوشته رحیم کارگر از انتشارات معارف، از منابع یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در رده سنی جوان بزرگسال (بالای ۱۸ سال) معرفی شده است.

او گفت: در یازدهمین دوره این جشنواره در کنار رشته های نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه ای و داستانک نویسی، رشته های شعرسرایی، پویش "برای امام زمانم" و قصه گویی اضافه شده و برای جلب مشارکت بیش از پیش ناشران و کتابداران ۲ بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر و نیز مروجان فرهنگ رضوی در نظر گرفته شده است.

معصومی اظهار داشت: این جشنواره در ۲ بخش فردی و خانوادگی در بستر الکترونیک برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط، به صورت فردی یا خانوادگی در جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی از موضوع "امام زمان (عج)" به‌عنوان بخش ویژه این دوره از جشنواره یاد کرد و افزود: با توجه به ادامه روند شیوع کرونا، یازدهمین دوره جشنواره نیز مانند سال گذشته، در بستر الکترونیک برگزار می شود و علاقمندان برای شرکت در بخش الکترونیک به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی www.samakpl.ir یا به منظور دریافت امانی فیزیکی کتاب‌های جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سطح استان مراجعه کنند؛ همچنین مهلت شرکت در این جشنواره تا یکم آبان ۱۴۰۰ است.

براساس این گزارش در سال ۱۳۹۹ نیز بیش از ۲۷ هزار نفر از آذربایجان غربی در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که نسبت به سال پیش از آن بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است

انتهای پیام/گ

نظر شما