شناسهٔ خبر: 48408418 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

باز هم یک بام و دو هوای یک تصمیم؛

شرکت بازرگانی دولتی: افزایش قیمت نان قبل از تصویب در دولت ممنوع است/ اصناف: افزایش قیمت خودسرانه نبوده

بر اساس مصوبه کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان تهران، نرخ جدید انواع نان برای شهر تهران تعیین و روز یکشنبه هفته جاری توسط رئیس اتاق اصناف تهران اعلام و اجرایی شد مربوط به سال جاری ۱۴۰۰می‌باشد اما عصر روز گذشته و پس از گذشت یک روز شرکت بازرگانی دولتی ایران هرگونه افزایش قیمت نان قبل از تصویب در ستاد اقتصادی دولت را ممنوع اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران روز یکشنبه هفته جاری اعلام کرد: بر اساس مصوبه کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان تهران، نرخ مصوب انواع نان با گندم یارانه‌ای نوع یک و نوع دو در سال جاری برای شهر تهران تعیین و قیمت جدید از روز یکشنبه ۲۷ تیر ماه به صورت رسمی برای مدت یک سال ابلاغ شد.

وی گفت: کلیه واحدهای صنفی خبازی شهر تهران مکلف به اجرای این نرخ نامه هستند و این نرخ ها مربوط به سال جاری ۱۴۰۰می‌باشد. (اینجا را بخوانید)

 
افزایش قیمت نان قبل از تصویب در دولت ممنوع است
 
افزایش قیمت ان در حالی از روز یکشنبه اجرایی شد و روز دوشنبه مردم درج قیمت جدید را در نانوایی‌ها مشاهده کردند اما عصر روز گذشته و پس از اینکه یک روز از افزایش قیمت انواع نان گذشته بود، شرکت بازرگانی دولتی ایران در ساعت ۱۴  روز دوشنبه (دیروز) در اطلاعیه ای افزایش قیمت نان را ممنوع اعلام و تاکید کرد: مسئله تعیین قیمت نان در دستور کار ستاد اقتصادی دولت قرارداد و هرگونه افزایش قیمت نان قبل از تصویب در ستاد اقتصادی دولت را ممنوع است.
 
شرکت بازرگانی دولتی ایران در اطلاعیه‌ خود در خصوص قیمت نان، با استناد به مصوبه کارگروه ملی ساماندهی گندم آرد و نان اعلام کرد: آنالیز تعیین و ابلاغ قیمت نان به صورت منطقه‌ای در اختیار استانداران قرار گرفته بود.
 
در بخش دیگر از این اطلاعیه آمده است: مسئله تعیین قیمت نان در دستور کار ستاد اقتصادی دولت قرار دارد و افزایش قیمت نان قبل از تصویب در ستاد اقتصادی دولت را ممنوع اعلام کرده است.
 

افزایش قیمت نان به هیچ عنوان خودسرانه نبوده

ابراهیم درستی نایب رئیس اتاق اصناف تهران نیز در رابطه با افزایش قیمت نان، گفت: قیمت جدید نان پیرو جلسه کارگروه ملی ساماندهی گندم، آرد و نان در استانداری تهران تعیین شده است. 

وی افزود: با توجه به افزایش هزینه های تولید نان و درخواست مکرر نانوایان از اتحادیه های نانوایان مبنی بر افزایش قیمت نان، درخواستی برای افزایش قیمت نان از سوی اتحادیه نانوایان به کارگروه ملی ساماندهی گندم، آرد و نان ارائه شده بود، لذا براساس درخواست اتحادیه نانوایان در جلسه مذکور درخواست افزایش قیمت نان مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه کارگروه ملی ساماندهی گندم آرد و نان با افزایش قیمت نان موافقت کرد و روز یکشنبه افزایش قیمت نان به صورت رسمی ابلاغ شد. 
 
درستی بیان کرد: افزایش قیمت نان به هیچ عنوان خودسرانه نبوده و این افزایش از سوی اتحادیه نانوایان صورت نگرفته است، بلکه براساس ابلاغیه رسمی کارگروه ملی ساماندهی گندم، آرد و نان انجام شده است. 
 
نایب رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه در جلسه تعیین قیمت نان، قیمت جدید نان براساس آرد یارانه ای نوع یک و نوع دو یعنی آرد ۶۶۵ تومانی و ۹۰۰ تومانی تعیین شد، گفت: با توجه به افزایش هزینه تولید و افزایش دستمزد کارگر قیمت تمام شده نان افزایش یافته بود، لذا افزایش قیمت نان خارج از ضابطه توسط نانوایان گران شده بود.
 
انتهای پیام/
 

نظر شما