شناسهٔ خبر: 48405811 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یمن محروم کردن جهان اسلام از مراسم حج توسط عربستان را تاسف بار خواند

تهران- ایرنا- دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت که باعث تأسف است عربستان برای دومین سال پیاپی، جهان اسلام را از حج محروم کرد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه خبری المسیره، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی دوشنبه شب در سخنانی به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان: آنچه رژیم سعودی انجام داده تجاوزی آشکار به اصل فریضه حج است که خداوند می خواهد فریضه ای اسلامی و جهانی باشد.

وی جلوگیری از انجام فریضه حج را مخالفت صریح با مبانی قرآن و جنایتی بزرگ دانست و افزود: این موضوع نقش تخریبی  رژیم سعودی علیه امت اسلام را نشان میدهد.

الحوثی با بیان اینکه رژیم منحرف سعودی، حرمت اماکن مقدس و حرمت حج را که رکنی عظیم از ارکان اسلام است نگه نمی‌دارد.گفت: عید امسال در شرایط  دشوار و چالش های بزرگ و حوادث عظیمی که امت اسلام از آن رنج  می برد، فرا می رسد.

وی افزود: این گونه اقدام های ریاض در راستای خدمت‌ به دشمنان امت اسلام است و با نظارت آمریکا و انگلیس صورت می‌گیرد.

الحوثی گفت: عربستان بدترین جنایات را علیه ملت یمن مرتکب می‌شود و اجازه نمی‌دهد دارو، غذا،  فرآورده‌های نفتی و نیازهای روزمره وارد کشور شود.

رهبر انصارالله یمن افزود: نظام سعودی و امارات و کسانی که با این کشورها همراه هستند با توطئه علیه ملت‌های فلسطین، سوریه و عراق و سایر کشورها به دشمنان امت اسلام کمک می‌کنند.

وی با تجلیل از پیروزی های بزرگ در استان البیضاء و دیگر جبهه های نبرد گفت: پیروزی نیروهای یمن در استان البیضاء و سایر مناطق عملیاتی، گواه روشنی بر نتایج عظیم صبر، فداکاری و مسئولیت پذیری است.

الحوثی از مردم یمن خواست با کمک های مالی و انسانی خود به جبهه های نبرد و مقابله با متجاوزان ادامه دهند. متجاوزانی که به گفته وی علاوه بر کشتار، ویرانی و تخریب یمن همچنان به محاصر، گرسنگی دادن مردم و نقض قوانین ادامه می دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما