شناسهٔ خبر: 48400503 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

هجوم مسافران به جاده‌ها با اعلام تعطیلی آغاز شد

صاحب‌خبر -

خبرگزاری‌ها از هجوم مسافران به جاده‌ها همزمان با اعلام تعطیلی شش روزه خبر می‌دهند.

مرکز مدیریت راه های کشور از ترافیک سنگین در جاده های چالوس و هراز و آزادراه های تهران-کرج و تهران-ساوه خبر داد. این در حالی است که ورود به شهرهای قرمز ممنوع است. تا ساعت ۱۴ امروز، ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (رفت و برگشت) حدفاصل کندر تا سرودار و حدفاصل تونل کندوان تا سیاه بیشه گزارش شده است. محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده پلور هم چنین وضعیتی دارد.

در آزادراه تهران – کرج- قزوین حدفاصل پل فردیس تا مهرویلا محدوده گلشهر و در آزادراه تهران – ساوه محدوده احمدآباد مستوفی هم ترافیک سنگین گزارش شده است و در آزادراه قزوین – کرج – تهران محدوده‌های گلشهر، مهرشهر و حدفاصل ساسانی تا پل کلاک ترافیک به‌شکل نیمه‌سنگین جریان دارد.

این در حالی است که به‌گفته پلیس راه، ورود به شهرهای استان‌های شمالی ممنوع بوده و مسافران با جریمه‌های یک میلیونی و ۵۰۰ هزار تومانی مواجه خواهند شد.

سرهنگ نور الله خادم رئیس پلیس راه پایتخت می‌گوید: در سه نقطه اعم از ابتدای آزاد راه تهران_شمال، کیلومتر ۶۵ آزاد راه تهران_قم(گردنه نعلبندان) و جاده قدیم قم گردنه نعلبندان از ساعت ۱۸ روز امروز دوشنبه ۲۸ تیر سال جاری تا ساعت هفت صبح روز دوشنبه چهارم مرداد ماه از خروج خودروهای پلاک تهران و ورود خودرو با پلاک های شهرستان به پایتخت جلوگیری خواهد شد.

خبرگزاری مهر می‌نویسد موج تقاضا برای خرید بلیت قطار، اتوبوس و هواپیما هم به‌راه افتاده است. با توجه به تعطیلی شش روزه اخیر از یک سو و نیز منع تردد جاده‌ای با خودروی شخصی، بسیاری از مردم به خرید بلیت قطار و اتوبوس روی آورده‌اند که سبب نایاب شدن بلیت قطار و اتوبوس شده است. همچنین برای مسیر تهران-تبریز نیز حدود ۵۰ سرویس از ترمینال‌های غرب و بیهقی از ساعت ۱۴:۳۰ امروز تا ۲۴ از سوی شرکت‌های مختلف برقرار شده که همه ۵۰ سرویس کاملاً پر شده و هیچ ظرفیتی برای سفر وجود ندارد.

همچنین از حدود ۳۰ سرویس امروز تهران-ارومیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ امشب، تنها ۱۱ سرویس جا داشته و همه بلیت‌های ۱۹ سرویس دیگر به فروش رفته است. بلیت اتوبوس همه ۳۱ سرویس سفر مسیر تهران-رشت از پایانه‌های غرب و بیهقی در روز جاری فروخته شده و ظرفیت دیگری وجود ندارد.

برای مسیر تهران-اصفهان نیز امروز ۶۰ سرویس از پایانه‌های بیهقی، جنوب، غرب و پونک ایجاد شده بود که تنها ۷ سرویس آنجا دارد؛ ظرفیت ۵۳ سرویس دیگر به طور کامل پر شده و به فروش رسیده است. برخی شنیده‌ها حاکی است، تعدادی از اتوبوس‌ها پروتکل فروش صندلی‌های خود تا ۵۰ درصد ظرفیت را رعایت نکرده و اقدام به آزادسواری مسافران در ورودی‌های ترمینال‌ها خصوصاً دو ترمینال غرب و جنوب می‌کنند. گفته می‌شود نرخ‌های دریافتی از مسافران اتوبوس‌ها نیز بعضاً تا دو برابر قیمت مصوب و اعلامی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

برچسب‌ها:

نظر شما