شناسهٔ خبر: 48397472 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

هشدار یک نماینده به رئیس‌جمهور منتخب:

ابهام در چگونگی تشکیل کابینه و سخن از کابینه فراجناحی ما را نگران کرده است

عضو کمیسیون آموزش مجلس خطاب به رئیس‌جمهور منتخب، گفت: خواستار نوسازی ناوگان مدیریتی کشور و سکانداری جوانان مومن انقلابی و جهادی هستیم؛ چراکه تغییر وضعیت موجود بدون کار جهادی امکان‌پذیر نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز دوشنبه ۲۸ تیر مجلس شورای اسلامی، احمدحسین فلاحی نماینده همدان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نطق میان دستور خود طی سخنانی خطاب به ملت ایران و نمایندگان، گفت: این روزها که بر ملت عزیزمان سخت می‌گذرد سخن از انکار سرزمین سوخته‌ای است که منتقدان دولت تایید کننده و حامیان دولت منکر آن هستند اما آنچه که در محضر همگان است حقیقت ماجرا را اثبات می کند.

وی افزود: آقایان حامیان دولت تدبیر و امید! ویژگی‌های این سرزمین سوخته‌ای که شما منکر و البته آفریننده آن هستید، در طول ۸ سال سکانداری مشکلاتی مانند کاهش ارزش پول ملی، تورم ۱۰ برابری، افزایش بیکاری و ناامیدی جوانان از آینده و تنش با کشورها علیرغم شعار تنش زدایی در ابتدای دولت، فاصله‌ها بین مردم و مسئولان و فاصله طبقاتی در جامعه، افت روزافزون ارزش‌های اخلاقی در جامعه به یمن شعارهای کذایی انتخاباتی و حمایت از فضای مجازی افسارگسیخته، تعطیلی هزاران واحد تولیدی و بیکاری ده‌ها هزار نفری به یمن امضاهای طلایی، قاچاق کالا توسط فرزندان وزرا و مدیران رانتی و فاسد، افزایش بی حساب و کتاب قیمت مسکن و ناامیدی از زندگی آرام به یمن تعطیلی مسکن مهر، وزیران بی دغدغه و میلیاردی را به وجود آورده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه بیان کرد: ترویج اشرافیت در میان مدیران و مسئولان دولتی در صدر مدیران اجرایی کشور، عدم پاسخگویی به مردم، دیپلماسی واداده و مذاکرات فرسایشی و پرهزینه که مولود آرمانی آن برجام بی فرجام شد، تعطیلی تاسیسات هسته ای، ناامیدی و مهاجرت دانشمندان هسته‌ای یا شهادت برخی از آنان، میدان داری و نفوذ مدیران ناکارآمد در برخی پست های کشور که اعتقادی به نظام و انقلاب اسلامی نداشتند و موجب نارضایتی مردم و تعطیلی امور شدند، انتصابات و استخدامات جناحی و بدون ضابطه و قانون در دستگاه های مختلف، از دست دادن ظرفیت ها و فرصت‌های منطقه ای در پی وادادگی در مقابل غرب و دلدادگی به آنها، همه این موارد نمونه ای از این سرزمین سوخته اند.

وی افزود: امروز دیگر مردم تفاوت کار سرهنگ و حقوقدان را دیده اند و شاهد آن حضور میلیونی پای بدن پاره پاره سردار دل ها و محسن حججی ها که در میدان کار خالصانه کردند و نام ماندگار به یادگار گذاشتند.

فلاحی خطاب به خطاب به نمایندگان، دولت منتخب و رئیس جدید قوه قضائیه، خاطرنشان کرد: امروز دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم. نه جای تعطیلی تابستانه و از دست دادن فرصت‌ها برای مجلس انقلابی است، نه جای مماشات برای برخورد با مفسدان اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی برای دستگاه قضا و نه تعرض در پاکسازی مدیران ناکارآمد و بی‌خاصیت. آنچه که مردم امروز منتظر آن هستند تغییر وضعیت موجود و برخورد شدید و بی محابا با آنان است.

این عضو مجلس یازدهم در ادامه نطق اظهار داشت: لازم می‌دانم نکاتی را به دولت منتخب گوشزد نمایم؛ بنده به عنوان یک نفر از ۲۲۰ نماینده ای که شما را صالح برای تغییر وضعیت موجود دانستم و دعوت کردم امروز در خط مقدم تمامی رای دهندگان از شما مطالبه گر هستند و همه به انتظار ایستادند؛ امروز ابهام در چگونگی  تشکیل کابینه و شایعات و زمزمه های مختلف در سخن از کابینه فراجناحی که البته منکر آن نیستیم و استفاده از برخی مدیران فعلی ما را نگران کرده است؛ نگران ادامه وضعیت مدیریتی کشور با افراد چندچهره ای که همه ما نفوذ و حضور آنان را در ستادهای مختلف انتخاباتی دیدیم.

وی خطاب به حجت الاسلام رئیسی، یادآور شد: ما همان مطالبه گران قبل و منتظر کابینه انقلابی و جهادی هستیم؛ حضور چهره‌های خسته و ناکارآمد و اهل زد و بند با دولت‌ها و جناح‌های مختلف و بی برنامه و بی ایده مانند دولت قبل را برنمی تابیم و از قبل مصصم تر به سوال، تذکر و در نهایت استیضاح به وزیران هستیم چرا که مردم در فشارهای اجتماعی و اقتصادی با امید پای صندوق های رای شما حاضر شدند.

فلاحی با بیان اینکه ما ملت ایران فرصت ادامه رویه را به دولت جدید نمی دهیم، گفت: ما خواستار نوسازی ناوگان مدیریتی کشور و سکانداری جوانان مومن انقلابی و جهادی هستیم چرا که تغییر وضعیت موجود بدون کار جهادی امکان پذیر نیست و وجود تفکر لیبرال و ادامه حضور آنان موریانه ای بر کابینه و دولت شما خواهد بود.

وی یادآور شد: مجلس انقلابی از شایسته سالاری استقبال می کند اما شایسته سالاری به تمام معنا که تعهدی به انقلاب و انقلابی‌گری و اعتقاد به نظام اسلامی و ولایت فقیه به معنای واقعی در کنار تخصص باشد؛ امروز مردم تشنه مدیرانی هستند که در کنار آنان و شنوای دردشان باشند و با تلاش خستگی ناپذیر و کار جهادی روند خسته مدیریت ناکارآمد را تغییر و  کشور را به سمت رشد و پیشرفت سوق دهند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تبریک به ریاست جدید قوه قضائیه، گفت: انتظار ادامه روند اصلاح در سیستم قضایی و نظارتی کشور را خواستاریم زیرا مبارزه با فساد و اجرای عدالت که در راس گام دوم بیانیه انقلاب است بدون میدان‌داری دستگاه قضا امکان پذیر نیست؛ ‌گری قضات جوان  انقلابی در سطوح بالا ومیانی مدیریت می‌تواند امنیت اقتصادی، سیاسی و اخلاقی را به ارمغان آورد و بازوی توانمندی برای دولت و مجلس انقلابی باشد.

نظر شما