شناسهٔ خبر: 48384393 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

اقدام فریبکارانه سفیر آمریکا در لبنان

خبرگزاری صدا و سیما نوشت:گزارشگر المنار گفت سفیر آمریکا با تبلیغات رسانه‌ای بار دیگر تلاش می‌کند اینگونه وانمود و القا کند که به لبنان و مردم این کشور علاقه‌مند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار؛ سفیر آمریکا در لبنان در اقدامی فریبکارانه و در تلاش برای تحریک مردم لبنان و به خیابان آوردن آن‌ها که بر خلاف عرف‌های دیپلماتیک و بین المللی صورت می‌گیرد و نشانه مداخله آشکار واشنگتن در امور لبنان است؛ دیروز به شماری از فروشگاه‌ها در بیروت سر زد و از قیمت‌های مواد غذایی جویا شد حال آنکه محاصره تحمیلی واشنگتن به لبنان از علل اصلی بحران اقتصادی و معیشتی در لبنان است.

شبکه تلویزیونی المنار با اشاره به این مطلب به نقل از یک متخصص در امور آمریکا گفت دیوید شنکر مدیر سابق و مستقیم دوروتی شیا سفیر آمریکا در لبنان، شش ماه قبل گفته بود «ما انتظار داریم که در شش ماه آینده یعنی در ژوئیه تظاهرات گرسنگان به راه بیفتد.»

هاشم السید حسن گزارشگر شبکه تلویزیونی المنار در گزارشی با اشاره به حرکت فریبکارانه و نمایشی دورتی شیا گفت: سفیر آمریکا در بیروت برای سرپوش گذاشتن بر روی نقش کشورش در تنگ کردن عرصه بر لبنان و اقتصاد آن به ابداع و نوآوری اقدام کرده است. تازه‌ترین نوآوری او پس از اهدای ماسک به مردم در خیابانها، حضور در تعدادی از فروشگاه‌ها در بیروت و جویان شدن از قیمت‌های مواد غذایی است که در تاریخ دیپلماسی چنین حرکتی تاکنون سابقه نداشته است.

یک کارشناس گفت: «این بر خلاف عرف‌ها و سنت‌ها و معاهده ژنو است. او طوری رفتار می‌کند که گویا یکی از قطب‌های سیاسی در لبنان است. آنچه سفیر آمریکا امروز انجام می‌دهد پایه گذاری برای مرحله قیمومیت بر لبنان است. حضور در فروشگاههابه این شیوه افسونگرانه و بی شرمانه به معنای آغاز مبارزات انتخاباتی به نفع نیروهای طرفدار آمریکا در لبنان است.»

گزارشگر افزود آمریکا از طریق سفیرش در بیروت تلاش می‌کند مرحله‌ای از قیمومیت بر لبنان را پایه گذاری کند چرا نکند؟ حال آنکه آمریکا، لبنان را در عرصه‌های مختلف به محاصره در آورده است.

علی مراد متخصص در امور آمریکا گفت: «آمریکا نقش شومی را علیه لبنان از بخش بانکی گرفته تا مبادلات بانکی و بانک‌های تأمین اعتبار در خارج به خصوص بانک‌های آمریکایی ایفا می‌کند. آمریکایی‌ها از طریق کارتل‌ها فشار می‌آورند و این موضوع روشن شده است و دیگر پنهانی نیست. دیوید شنکر مدیر سابق و مستقیم سفیر آمریکا دهم مارس گذشته در همایشی در مؤسسه واشنگتن گفته بود ما انتظار داریم که در شش ماه آینده یعنی در ژوئیه تظاهرات گرسنگان به راه بیفتد. این هدف اساسی آمریکایی هاست.»

گزارشگر المنار گفت سفیر آمریکا با تبلیغات رسانه‌ای بار دیگر تلاش می‌کند اینگونه وانمود و القا کند که به لبنان و مردم این کشور علاقه‌مند است، اما نمی‌تواند واقعیت مشارکت کشورش را در جنایت علیه لبنان پنهان کند.‌ می‌گویند جنایتکار معمولا اطراف محل جنایتش می‌پلکد، اما در مورد دوروتی شیا باید گفت او شخصا آثار جنایتش را بررسی می‌کند.

311311

نظر شما