شناسهٔ خبر: 48383184 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دو نماینده مجلس خبرگان رهبری در خوزستان:

خونخواه ۲ جوان کشته شده‌ایم

روزنامه جوان

در پی بروز برخی نا آرامی‌ها و اعتراضات به‌حق مردمی به مشکلات کم آبی در برخی شهر‌های خوزستان که با دخالت و نفوذ عناصر و جریان‌های معاند به خشونت کشیده شد و دو جوان خوزستانی جان خود را از دست دادند، دو تن از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری خوزستان در پیام‌ها و اظهار نظر‌های جداگانه ضمن دعوت از مردم به خویشتنداری به مردم اطمینان دادند، خونخواه جوانان آن‌ها خواهند بود. در عین حال نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که در جریان اعتراضات مردمی، اعضای گروه‌های تروریستی با سوءاستفاده از فضای پیش‌آمده به مردم تیراندازی کردند.

صاحب‌خبر -

در پی بروز برخی نا آرامی‌ها و اعتراضات به‌حق مردمی به مشکلات کم آبی در برخی شهر‌های خوزستان که با دخالت و نفوذ عناصر و جریان‌های معاند به خشونت کشیده شد و دو جوان خوزستانی جان خود را از دست دادند، دو تن از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری خوزستان در پیام‌ها و اظهار نظر‌های جداگانه ضمن دعوت از مردم به خویشتنداری به مردم اطمینان دادند، خونخواه جوانان آن‌ها خواهند بود. در عین حال نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که در جریان اعتراضات مردمی، اعضای گروه‌های تروریستی با سوءاستفاده از فضای پیش‌آمده به مردم تیراندازی کردند.
آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری روز گذشته در گفتگو با فارس در اهواز، با انتقاد از به حاشیه بردن مطالبات مردمی توسط برخی گروهک‌های ضد انقلاب، اظهار کرد: مطالبات کشاورزان و دامداران خوزستانی به ویژه آن‌هایی که در مسیر رودخانه کرخه قرار دارند و متضرر شدند مطالبه به‌حق و قانونی است و هیچ کس با آن مخالفت ندارد. در میانه مطالبات مردمی جریاناتی شناسایی می‌شوند که از خارج از کشور هدایت می‌شوند و با وجود اینکه هیچ پایگاهی در بین مردم ندارند، اما مترصد فرصت برای سوءاستفاده‌های خود هستند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هدف جریان ضد انقلاب این است که روی مطالبات مردمی موج سواری و آن را به نفع خود مصادره کند که قطعاً این کار‌ها سوءاستفاده، جنایت و خیانت به آرمان‌های ملت است.
آیت‌الله حیدری با اشاره به مقوله مطالبه‌گری مردم و مقوله سوءاستفاده جریان ضد انقلاب بیان کرد: مقوله اول برحق است و باید از آن دفاع کرد، اما مقوله دوم در راستای منافع دشمنان اسلام و انقلاب بوده و باید با تمام قدرت در مقابل آن ایستادگی کرد.
وی با تأکید بر اینکه نیرو‌های امنیتی کار خود را در این شرایط به خوبی انجام می‌دهند، عنوان کرد: نیرو‌های مردمی و مطالبه‌گر باید با دقت، بصیرت و هوشیاری قدم بردارند تا هیچ گونه زمینه‌ای برای سوءاستفاده دشمن ایجاد نکنند و بدانند مطالبه برحق آن‌ها به عنوان تیری برای رسیدن به قلب دشمن است.
آیت‌الله حیدری افزود: اگر انقلاب و مردم ضربه بخورند نه تاک می‌ماند و نه تاکستان و حقوق مردم بر باد می‌رود لذا باید هوشیارانه برخورد کنیم و در زمین دشمن بازی نکنند. وی بیان کرد: افتخار بنده این است که در کنار مطالبه‌گران و فعالان محیط زیست هستم، اما به هیچ عنوان نمی‌پذیرم که کاری کنیم که نتیجه‌ای برای مردم نداشته و دود آن به چشم مردم برود و اجنبی از آن سوءاستفاده کند.
آیت‌الله حیدری با تأکید بر مطالبه خونخواهی دو جوان کشته شده از شهرستان‌های شادگان و کوت عبدالله، گفت: نه تنها اولیای دم بلکه همه مردم و انسان‌های دلسوز درخواست خونخواهی این دو جوان بی‌گناه را می‌کنند، چرا که ما می‌بینیم انسان‌های جنایتکار، وابسته به اجنبی و ضد انقلاب با سوءاستفاده از مطالبات مردمی در بین آن‌ها تیراندازی کرده و افراد بی‌گناه را می‌کشند که هم خانواده‌ها را عزادار و هم ملت را رنجیده خاطر می‌کنند.
آیت‌الله حیدری با بیان اینکه گروهک‌های ضد انقلاب برای رسیدن به منافع شیطانی خود از هیچ کاری ابایی ندارند، عنوان کرد: این افراد در جهت تحقق منافع خود حتی حاضر هستند انسان‌های بی‌گناه را بکشند. از دستگاه قضا می‌خواهیم جنایتکارانی را که مرتکب این جنایت شده‌اند، دستگیر و به دست محکمه عادلانه قضا بسپارند تا حکم الهی در مورد آنان پیاده شود.
آیت‌الله کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در پیامی که روز گذشته به زبان عربی خطاب به مردم خوزستان صادر کرد، با بیان اینکه در ماجرای کم آبی تماشاچی نیستیم بلکه از طریق مجاری قانونی و شرعی و همچنین از طریق مسئولان استانی و ملی در حال پیگیری این معضل هستم، گفت: از شما مردم تقاضا دارم که احتیاط کرده و به هجمه‌های دشمن توجه نکنید چرا که درصدد سوءاستفاده از شرایط پیش آمده هستند تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند تا به اهداف فتنه‌انگیزشان در راستای ریختن خون و به هم ریختن امنیت برسند.
تروریست‌ها به مردم تیراندازی کردند
قاسم ساعدی، نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی هم در گفتگو با فارس، با اشاره به ناامنی‌های اخیر در استان خوزستان گفت: مردم تعدادی از شهر‌های خوزستان نسبت به مشکل بیکاری و همچنین موضوع آب اعتراضاتی داشتند که به صورت مسالمت‌آمیز مطرح کردند و مقامات نظام نیز این اعتراضات آن‌ها را به‌حق دانسته و آن را پذیرفته‌اند. متأسفانه عده‌ای از نوکران و دست‌نشاندگان صهیونیست‌ها با استفاده از فضای پیش آمده خصوصاً در صفوف مردم نفوذ کرده و ضمن سر دادن شعار‌های ساختارشکنانه و رفتار‌های غیرمتعارف در دو مورد اقدام به تیراندازی به سمت مردم نیز کردند و دو جوان را در شهرستان‌های شادگان و کارون به قتل رساندند.
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم خوزستان به محض مشاهده این قبیل رفتار‌ها صف خود را از این افراد جدا و حمایت خود را از نظام و کشور اعلام کردند. ساعدی خاطرنشان کرد: عاملان و پشت صحنه‌های این حرکت‌های غیرمتعارف و همچنین کشته‌سازی‌ها کسانی هستند که در آبان ۹۸ و پس از گران شدن بنزین و نیز در فتنه ۸۸ دست به کشته‌سازی و ایجاد ناامنی در کشور زدند. وی افزود: در زمان تجمع اعتراض‌آمیز مردم نیرو‌های انتظامی و امنیتی هیچ حرکتی در مقابل معترضان نداشتند و تیراندازی از جانب عوامل دست نشانده و گروه‌های تروریستی صورت گرفت.
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من از مقامات استان خوزستان می‌خواهم یک روز را مشخص کنند تا در آن روز مردم با حضور در راهپیمایی و تجمعی حمایت خود از نظام را اعلام کنند تا از این طریق نشان داده شود عوامل ناامنی هیچ ربطی به مردم ندارند و مردم پای نظام و آرمان‌های آن ایستاده‌اند. ساعدی خاطرنشان کرد: همچنین از مقامات امنیتی می‌خواهم با مدیران ناکارآمد استان و همچنین عوامل ناامنی در استان برخورد جدی داشته باشند؛ چراکه ناکارآمدی این مدیران باعث وجود این وضعیت در استان شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما