شناسهٔ خبر: 48376115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

جانشین فرمانده انتظامی استان:

چراغ مزرعه 43 میلیاردی ماینرها در بوئین زهرا خاموش شد

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف و جمع آوری 430 دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش 43 میلیارد ریال در شهرستان بوئین زهرا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داود عبدالمالکی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه مالک یک گلخانه در اطراف بوئین زهرا اقدام به استفاده غیرقانونی از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال می‌کند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی  شهرستان بوئین زهرا قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضایی به همراه نماینده ادارات صمت و برق شهرستان به محل شناسایی شده اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این گلخانه 430 دستگاه ماینر غیرمجاز کشف و ضبط شده است، خاطر نشان کرد: در این رابطه پرونده‌ای تشکیل و برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

عبدالمالکی تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش ریالی ماینرهای کشف شده 43 میلیارد ریال برآورد شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین اذعان کرد: استفاده از دستگاه‌های ماینر به منظور استخراج و تولید ارز دیجیتال مستلزم اخذ مجوزهای قانونی از اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره برق است و پلیس با کسانی که بدون مجوز قانونی اقدام به این کار کنند برابر قانون برخورد خواهد کرد.

نظر شما