شناسهٔ خبر: 48374612 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گونه دلتا؛ سویه غالب در جهان/ افزایش مرگ و میرها

مدیر کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده طی یک جلسه مطبوعاتی گفت: گونه دلتا اکنون سویه غالب در سراسر جهان است که تقریباً به طور کامل با مرگ و میر بیشتر افراد مرتبط است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از ای‌بی‌سی‌نیوز، راشل والنسکی، مدیر کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده طی یک جلسه مطبوعاتی گفت: گونه دلتا اکنون سویه غالب در سراسر جهان است که تقریباً به طور کامل با مرگ و میر بیشتر افراد در ایالات متحده بویژه میان افراد واکسینه نشده در ارتباط است.

راشل والنسکی ادامه داد: موارد ابتلا به کووید ۱۹ در ایالات متحده ۷۰ درصد نسبت به هفته گذشته و مرگ و میر در اثر آن نیز ۲۶ درصد افزایش یافته است، در حالی که شیوع آن در مناطقی از کشور با نرخ واکسیناسیون پایین اتفاق می‌افتد.

طبق داده‌های CDC، میانگین هفت روزه موارد روزانه اکنون بیش از ۲۶ هزار نفر است که بیش از دو برابر کمترین میزان آن در ماه ژوئن است که حدود ۱۱ هزار مورد بود است.

جف زینتس، هماهنگ‌‌کننده کاخ سفید در امور مربوط به کووید ۱۹ یادآور شد: شدیدترین موارد ابتلا در آرکانزاس، فلوریدا، لوئیزیانا، میسوری و نوادا رخ داده است. همه این ایالت‌ها نرخ واکسیناسیون زیر متوسط ​​دارند.

مدیر کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده با بیان اینکه گونه دلتا در حال تبدیل شدن به یک بیماری همه گیر در میان افراد واکسینه نشده است افزود: ۹۷ درصد افرادی که با کووید ۱۹ وارد بیمارستان‌های ایالات متحده می شوند واکسینه نشده‌اند.

آنتونی فاوچی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا در پایان گفت: نوع دلتا که به طور قابل توجهی مسری‌تر از نوع اصلی کووید ۱۹ است در حدود ۱۰۰ کشور در جهان شناسایی شده و اکنون نوع غالب در سراسر جهان است.

انتهای پیام/ 

نظر شما