شناسهٔ خبر: 48373544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

باران تابستانی در بوشهر ادامه دارد

مژده پاینده

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: امروز و فردا وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای گاهی همراه با گردوخاک را در استان شاهد خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

هادی سالاری اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا به سبب فعالیت سامانه‌های ناپایدار جوی موسمی در جنوب کشور، در بخش‌هایی از مناطق جنوبی، مرکزی و ارتفاعات استان همراه با رشد ابرهای همرفتی، وقوع ناپایداری های موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای گاهی همراه با گردوخاک را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این مدت در مناطق مستعد، احتمال ریزش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بر این اساس آسمان قسمتی ابری تا ابری همراه با غبار محلی، در مناطق جنوبی، مرکزی و ارتفاعات استان همراه با رشد ابر و در برخی ساعات وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای. همراه خواهد بود.

سالاری تصریح کرد: جهت وزش باد بیشتر جنوب غربی تا جنوب جنوب شرقی و فردا گاهی شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی ۴۰ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی و شرقی در هنگام وقوع ناپایداری طی امروز گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعات خواهد بود.

وی عنوان کرد: ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی متر و در سواحل جنوبی و مرکزی در هنگام وزش تندباد لحظه‌ای گاهی به بیش از ۱۵۰ سانتی‌متر می‌رسد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۳۱ بامداد، جزر اول ساعت ۱۰:۲۱، مد دوم ساعت ۱۵:۱۰ و جزر دوم دریا ساعت ۲۱:۵۴ خواهد بود.

به گزارش ایسنا، روز گذشته در برخی از نقاط جنوبی و شرقی استان بوشهر یعنی شهرستان‌های عسلویه، کنگان، دیر و دشتی همانطور که پیش بینی شده بود شاهد بارش باران، وزش باد و رعدوبرق بودیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما