شناسهٔ خبر: 48371968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

به همت حوزه هنری خوزستان

نخستین سوگواره نمایش آیینی «رایَتِ سرخ» در شهرستان بهبهان برگزار می‌شود

مسئول دبیرخانه تعزیه واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خوزستان از برگزاری نخستین سوگواره نمایش آیینی «رایَتِ سرخ» به میزبانی شهرستان بهبهان خبر داد.

صاحب‌خبر -

«میثم خندانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به برگزاری نخستین سوگواره نمایش آیینی «رایَتِ سرخ» اظهار کرد: امسال میزبان گروه‌های تعزیه و شبیه‌خوانان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین در شهرستان بهبهان خواهیم بود.

 

مسئول دبیرخانه تعزیه واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خوزستان افزود: این رویداد فرصت مناسبی جهت معرفی ظرفیت‌های هنر آیینی استان خواهد بود که جوانان فعال این عرصه در کنار پیرغلامان و اساتید شبیه خوانی کسب فیضی کنند و به انتقال تجارب خود در این هنر اصیل ایرانی بپردازند.

 

وی اضافه کرد: بلاشک این آغازگر حرکتی مهم در راستای پویایی و ارتقای سطح کیفی و همچنین شناخت صحیح و هرچه بیشتر این هنر اصیل ایرانی_اسلامی در سطح استان خوزستان خواهد شد.

 

خندانی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره را از ۲۵ تیر الی ۹ مرداد دانست و تصریح کرد: زمان برگزاری سوگواره نیز دهه سوم محرم است که توسط حوزه هنری خوزستان و به میزبانی شهرستان بهبهان اجرا می‌شود.

 

پایان پیام/72

نظر شما