شناسهٔ خبر: 48370939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قطع نشدن برق مشروط به همکاری مشترکان است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: قطع نشدن برق در این استان، مشروط به همکاری همه مشترکان به‌ویژه در بخش صنعت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد موسوی‌زاده صبح امروز در جمع شماری از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی سمنان اظهار کرد: افزایش مصرف و محدودیت تولید برق، دو مشکل اساسی و از عوامل مهم در مدیریت بار اضطراری محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: متوسط رشد مصرف سالانه برق در کشور، بین دو تا پنج درصد است؛ اما به دلیل گرمای زودرس و دیگر عوامل ازجمله وجود دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز، مصرف برق استان سمنان حدود ۱۸ درصد افزایش یافت و مرکز کنترل شبکه ناچار به اعمال مدیریت بار برای حفظ شبکه شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان کمبود بارندگی و کاهش توان نیروگاه‌های برق‌آبی را از دیگر دلایل کمبود تولید برق در کشور دانست و گفت: نیروگاه‌های حرارتی نیز طبق برنامه در مرحله بازآماده‌سازی هستند؛ درحالی‌که مصرف برق به شکل غیرمنتظره‌ای از اواسط اردیبهشت‌ماه افزایش یافت.

موسوی‌زاده با اشاره به مشخص بودن میزان تولید برق در کشور ادامه داد: برای هر استان، سقف مصرف مجاز برق تعیین می‌شود و چنانچه این میزان از سقف مجاز فراتر رود، ناگزیر به مدیریت بار اضطراری هستیم.

وی با عنوان این‌که ظرف روزهای گذشته، گلایه‌هایی از سوی مردم در زمینه قطع برق بیش از نوبت‌های اعلام‌شده مطرح شد، افزود: شبکه توزیع برق در شرایط حساس کمبود تولید، در هفته‌های اخیر، به‌صورت لحظه‌ای و طی تصمیمات روزانه و آنی مدیریت شد و اگر این مهم اعمال نمی‌شد، امکان از دست رفتن شبکه محتمل بود و خسارات سنگینی برای همه بخش‌ها به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با تأکید بر این‌که عدم قطعی برق در استان، مشروط به همکاری کلیه مشترکان به‌ویژه بخش صنعت میسر است، خاطرنشان کرد: با هماهنگی صورت‌گرفته در حال حاضر، مشترکان شهرک‌های صنعتی دو روز در هفته همکاری کنند و صنایع فولاد هم تا سه هفته آتی برق آن‌ها در مدار مصرف نیست تا بتوان روزهای گرم را سپری کرد و از پیک بار تابستان، بدون خاموشی به مشترکان عمومی گذر کنیم.

مصطفی کرمی، مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع برق استان سمنان نیز در مورد شرایط بهره‌برداری از شبکه قدرت و لزوم موازنه لحظه‌ای بین تولید و مصرف مطالبی را تشریح کرد.

وی در زمینه مشکلات محتمل در صورت بروز عدم تعادل بین تولید و مصرف، منحنی مصرف سوخت و سقف تعریف‌شده توسط توانیر، علت اعمال خاموشی ناشی از عبور منحنی مصرف از سقف مجاز، دلایل بروز خاموشی‌های بی‌برنامه و خارج از بازه‌های اطلاع‌رسانی، وضع تولید و مصرف از انتهای اردیبهشت‌ماه تاکنون و علت ناپایداری فرکانس و مشکلات ناشی از آن در شبکه توزیع و اعمال خاموشی ناگهانی به مشترکان را تبیین کرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما