شناسهٔ خبر: 48362433 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

جهاد اسلامی: جنگ در غزه تمام نشده است

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جنبش جهاد اسلامی می‌گوید که جنگ غزه هنوز تمام نشده و این جنبش و گروه‌های مقاومت فلسطین، صهیونیست‌ها را از خاک این کشور اخراج خواهند کرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری صفا، «محمد الهندی» رئیس بخش سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین دیروز گفت که نبرد شمشیر قدس نشان داد که اتحاد فلسطین در میدان نبرد صورت می‌گیرد. او گفته که بر اساس توافق ۲۱ ماه می، بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی آتش‌بس برقرار شده، ولی جنگ متوقف نشده است. وی افزود که علت این مسئله این است که رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد شکست در شمشیر قدس را هضم کند یا آن را بپذیرد. الهندی خاطرنشان کرد: «جنگ ما با اسرائیل، جنگ اراده‌هاست. می‌دانیم که ملت و مقاومت فلسطین، شارون را مجبور کردند که شهرک‌های صهیونیست‌نشین غزه را برچیند». وی همچنین گفت: «سران اسرائیل را مجبور خواهیم کرد از کرانه باختری و قدس و در نتیجه از سراسر فلسطین بروند.» الهندی در بخشی دیگر از اظهارات خود، ضمن محکوم کردن عادی‌سازی روابط برخی از کشور‌های عربی با صهیونیست‌ها، گفت که این اقدام، «خنجری در پهلوی جهاد ملت ما و مقدسات اسلامی است.»‌این سخنان الهندی در شرایطی بیان شده که «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب روز جمعه با «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تلفنی گفتگو کرد و طرفین اعلام کردند که برای تقویت روابط دوجانبه و همکاری در زمینه اقتصادی، فناوری، فرهنگی و گردشگری تلاش خواهند کرد.
در حالی که به گفته محمد الهندی رژیم صهیونیستی در تلاش است از طریق حمله به کرانه باختری و قدس و تداوم محاصره نوار غزه، ابتکار عمل را در میدان سیاست در دست گیرد، «حماس» دیروز سفرای کشور‌های خارجی را برای مشاهده اوضاع انسانی فاجعه‌بار در غزه به بازدید از این منطقه فراخواند. «باسم نعیم» عضو دفتر روابط بین‌الملل جنبش مقاومت اسلامی «حماس» گفته که رژیم صهیونیستی از طریق محاصره، نوار غزه را همانگونه که سازمان ملل هم اعلام کرده است، به مکانی نامناسب برای زندگی و به بزرگ‌ترین زندان جهان تبدیل کرده است. نعیم اشاره کرد که این محاصره ظالمانه که یک مجازات دسته‌جمعی علیه فلسطینیان است، طبق قوانین بین‌الملل یک جنایت جنگی است که فلسطینیان را از حقوق اساسی خود و در رأس آن برخورداری از یک زندگی شرافتمندانه محروم می‌کند. وی تأکید کرد که بیش از ۷۰درصد از جمعیت نوار غزه را کودکان و جوانان تشکیل می‌دهد و مردم این منطقه از آب شرب، برق و دارو محروم هستند و بیش از ۸۰ درصد آنان زیر خط فقر هستند و نرخ بیکاری از ۵۰ درصد فراتر رفته و ساکنان این باریکه حتی اجازه سفر به خارج از آن را هم ندارند.

برچسب‌ها:

نظر شما