شناسهٔ خبر: 48359587 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استاد دوتار نواز خراسانی برای ۱۰۰ هزار تومان ساز خود را فروخت

استاد دوتار نواز خراسانی بابیان اینکه به عشق ایران و مردمش زنده‌ام و جای دیگری نمی‌توانم نفس بکشم، گفت: شغلی جز دوتار زدن ندارم، نمی‌توانم کسی را اجبار کنم یا بگویم کمک کردن به ما بر گردن کسی ست یا خیر!

صاحب‌خبر -

حسن سمندری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد بابیان اینکه بنده شغل دیگری جز دوتار زدن ندارم، اظهار کرد: هنر و زندگی من همین است و مجبور شدم برای دخل‌وخرج زندگی سازم را بفروشم؛ مردم من را دوست دارند و من هم برای این مردم زندگی می‌کنم و نفس می‌کشم.

استاد دوتار نواز خراسانی عنوان کرد: وقتی یک مسؤولیت به نام استاد بر گردن بنده نهاده می‌شود دیگر موضوع کشوری است و یک کشور این استاد را دوست می‌دارند، دوتار می‌زنم اما ساز امانت است.

وی در پاسخ به اینکه چه کسی مسؤول رسیدگی به امور نوازنده‌هاست، گفت: نمی‌توانم کسی را اجبار کنم یا بگویم کمک کردن به ما بر گردن کسی ست یا خیر؛ دو سال است کرونا آمده و وضع من همین است اما از کسی توقعی نیست، برای کسانی که هنر و هنرمندان را دوست دارند  زندگی می‌کنیم.

گفتنی است؛ استاد سمندری که قبله موسیقی خراسانی شمرده می‌شود، یک سال پیش برای مبلغ ۱۰۰ هزار تومان مجبور به فروش و وداع با ساز خود شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۴

نظر شما