شناسهٔ خبر: 48356728 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بارانی که خسارت هایش از طوفان بیشتر بود + فیلم و عکس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: بارش‌های نقطه‌ای و طوفان‌های گردوخاک که دیروز در اکثر مناطق استان رخ داد، خسارات‌های زیادی به بار آورد.

صاحب‌خبر -

مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: دیروز جمعه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰، در اکثریت مناطق استان کرمان با بارش‌های نقطه‌ای باران و طوفان گردوخاک خسارت‌های قابل توجهی به وجود آمد.

او افزود: بیشترین خسارت‌های پیش آمده، ناشی از بارش باران بوده که به مناطق مسکونی، اراضی کشاورزی، قنوات، تاسیسات آبی و زیرساخت‌های روستا‌ها وارد شده و آبگرفتگی منازل را به دنبال داشته است.

بارانی که خسارت هایش از طوفان بیشتر بود + فیلم و عکس

سعیدی درخصوص میزان خسارت‌های وارده تصریح کرد: هم اکنون با ۱۴ تیم جست وجو، آنست هلال احمر، نیروی انتظامی، فرمانداری، بسیج و نیرو‌های مردمی در محل هستیم و در حال ارزیابی خسارات و یافتن مفقودان ناشی از سیل دیروز هستیم.

بارانی که خسارت هایش از طوفان بیشتر بود + فیلم و عکس

او با اعلام اینکه بیشترین خسارات سیل در شهرستان‌های بافت و بردسیر بوده است، بیان کرد: در کیسکان بافت، ۵ سرنشین یک خودرو به علت سهل انگاری و پیاده نشدن از خودرو حین مشاهده سیل، خودروی آن‌ها (درجریان سیل) به ۲۰ متر پایین‌تر کشانده شده است که امروز با تلاش امدادگران و سایر یاری دهندگان در صحنه، تیکه‌های خودرو و همچنین جسد ۳ نفر از فوت شدگان پیدا شد و همچنان در حال جست وجوی جسد ما بقی متوفیان هستیم.

بارانی که خسارت هایش از طوفان بیشتر بود + فیلم و عکس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه این اتفاق در جاده کیسکان بافت رخ داده است، گفت: در شهرستان بردسیر هم خسارت‌های زیادی از سیل دیروز به روستا‌های هرارون، قلعه عسکر و باغ حاجی وارد شده است که تصرفات غیر مجاز باغدران و زدن پل و کاشت درخت در بستر رودخانه را می‌توان از عوامل اصلی خسارت‌ها به این شهرستان نام برد.

<div id="video-display-embed-code_14336908"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7823990/14336908?width=400&height=300"></script></div>

سعیدی در بخش دیگری از سخنانش به خسارات وارده ناشی از طوفان گردو خاک در استان کرمان اشاره کرد و گفت: برخی از شهروندان دیروز به نسبت کم و بعضی دیگر به نسبت شدیدتر شاهد طوفان بوده اند، طوری که مناطق جنوبی، شمالی، شرقی و غرب استان از این پدیده در امان نبوده اند؛ ولی بیشترین شدت آن در شرق و جنوب استان گزارش شده است.

بارانی که خسارت هایش از طوفان بیشتر بود + فیلم و عکس

او افزود: شدت این طوفان‌ها در بم و بخش‌هایی از قلعه گنج زیادتر بوده؛ ولی در شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج، عنبرآباد، منوجان، کرمان، قلعه گنج و نرماشیر نیز گزارش شده است.

<div id="video-display-embed-code_14336907"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7823990/14336907?width=400&height=300"></script></div>

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان تصریح کرد: طوفان دیروز، خسارت هایی، چون شکستگی درختان، اخلال در شبکه‌های برق و آسیب جدی به زیرساخت‌های روستایی را به دنبال داشته است.

بارانی که خسارت هایش از طوفان بیشتر بود + فیلم و عکس

سعیدی بیان کرد: هم اکنون خسارت‌های وارده از طوفان‌های گردو خاکِ دیروز جمعه ۲۵ تیرماه، در حال ارزیابی است.

<div id="video-display-embed-code_14336872"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7823990/14336872?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/ب

نظر شما