شناسهٔ خبر: 48352554 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نیکخواه بهرامی: شرایط تیم ملی بسکتبال در حد المپیک نبود

تهران- ایرنا- کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران گفت: امکانات بسیاری از کشورها را از نزدیک دیدم و با توجه به این شرایط باید بگویم شرایط تیم ملی بسکتبال در حد المپیک نبود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «صمد نیکخواه بهرامی» روز شنبه در حاشیه مراسم رونمایی و امضای پیراهن تیم ملی بسکتبال ایران پیش از اعزام به المپیک، اظهار داشت: رقابت‌های المپیک بزرگترین رویداد ورزشی است و امیدوارم تیم ملی بتواند عملکرد خوبی در این دوره داشته باشد. البته با شرایط موجود نباید توقعی از تیم ملی داشته باشیم. 

وی ادامه داد: تلاش بسیار زیادی کردیم اما شرایط ما در حد المپیک نبود. البته این وضع فقط برای بسکتبال نیست بلکه در همه رشته‌ها این وضعیت وجود دارد. بحث ایراد گرفتن بیجا نیست. چند سال است که در این مورد فریاد می‌زنیم. ورزش ایران از نظر سخت افزاری خیلی از دنیا عقب است و حتی ما در این خصوص به کشورهای درجه دو و سه هم نمی‌رسیم.

نیکخواه بهرامی تاکید کرد: امکانات بسیاری از کشورها را از نزدیک دیدم و با توجه به این شرایط باید منتظر سقوط آزاد ورزش ایران باشیم و این شرایط بسیار ناراحت‌کننده است. 

پرچمدار کاروان ایران در المپیک توکیو در خصوص انتخاب خود به عنوان پرچمداری در روز افتتاحیه، گفت: این افتخار بسیار بزرگی برای من است و امیدوارم لایق این کار باشم. کسانی که در گذشته این وظیفه را داشتند را به عنوان الگو قرار می‌دادم و حالا نیز بسیار خوشحالم که نام من در کنار نام آن‌ها قرار دارد. 

وی در مورد خالی بودن جای مرحوم «آیدین نیکخواه بهرامی» در المپیک، اظهار داشت: جای او خیلی خالی است. همیشه، همه چیز را با آیدین تقسیم می‌کنم‌ و اگر او حضور داشت، به طور حتم نقش بزرگی در بسکتبال ایران داشت.

طبق تقویم کمیته اجرایی مسابقات المپیک، تیم ایران باید در اولین دیدار خود در تاریخ ۳ مردادماه به مصاف چک برود. تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدار خود در روز ۵ مرداد مقابل آمریکا قرار می‌گیرد و در بازی سوم در روز ۸ مرداد باید به مصاف فرانسه برود. سی و دومین دوره بازی‌های المپیک توکیو اول مرداد ۱۴۰۰ در توکیو آغاز می‌شود.

نظر شما