شناسهٔ خبر: 48347005 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تخزیب ۴۷۴ باب منزل فلسطینیان از ابتدای سال جاری میلادی/ واکنش پکن به تحریم‌های آمریکا علیه ۷ مقام چینی/ طرح ۳ مرحله‌ای اروپا برای طولانی کردن «زمان گریز هسته‌ای ایران»

تخزیب ۴۷۴ باب منزل فلسطینیان از ابتدای سال جاری میلادی، واکنش پکن به تحریم‌های آمریکا علیه هفت مقام چینی و طرح سه مرحله‌ای اروپا برای طولانی کردن «زمان گریز هسته‌ای ایران» از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سفیر ایران در دوحه با دبیرکل وزارت خارجه قطر دیدار و رایزنی کرد.

- دفتر هماهنگی امور بشردوست سازمان ملل (اوچا) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز سال جاری تاکنون دست کم ۴۷۴ باب خانه فلسطینی را در کرانه باختری ویران کرده است.

- وزیر خارجه روسیه با اعلام این‌که خواستار پیوستن هند و ایران به تروئیکای گسترش‌یافته افغانستان است، گفت که حضور این دو کشور، این قالب را غنی می‌کند.

- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که هنوز زمان آغاز دور هفتم مذاکرات وین فرا نرسیده است.

- یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد که رئیس‌جمهوری این کشور در تاریخ ۲۶ جولای میزبان نخست‌وزیر عراق خواهد بود.

- وزارت خارجه چین در واکنش به اقدام اخیر آمریکا در خصوص تحریم هفت مقام پکن، این امر را دخالت در امور داخلی هنگ‌کنگ خواند.

- رئیس‌جمهوری ترکیه طی سخنانی گفت که هم اکنون در عرصه نظامی نیز همانند سیاست و اقتصاد، در حال ارتقا به سطح جدیدی هستیم. موفقیت ما در زمینه‌های دیپلماتیک و نظامی در لیبی منجر به تغییر موازنه نه تنها در مدیترانه بلکه در جهان شده است.

- روزنامه «وال استریت ژورنال» از طرح سه‌مرحله‌ای اروپا برای کُند کردن پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

 

 

نظر شما