شناسهٔ خبر: 48339793 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توافق آمریکا و آلمان در زمینه همکاری برای مقابله با روسیه

جو بایدن و آنگلا مرکل در دیدار با یکدیگر خواستار همکاری گسترده واشنگتن و برلین در زمینه مقابله با تهدیدات همه جانبه روسیه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان ضمن ابزار امیدواری برای تقویت همکاری‌های همه جانبه در زمینه مقابله با آنچه تهدید‌های مسکو خواند، از راه اندازی پروژه خط لوله انتقال سوخت از روسیه به آلمان موسوم به نورد استریم دو ابراز نگرانی کرد.

بر این اساس، در این دیدار که در کاخ سفید برگزار شد، بایدن و مرکل متعهد شدند برای مقابله در برابر تهدیدات و تجاوزات بین المللی روسیه و چین با یکدیگر همکاری‌های تنگاتنگی داشته باشند. در این دیدار همچنین بر اهمیت اتحاد آمریکا با آلمان در عرصه جهانی تاکید شد.

همچنین بایدن ضمن ابراز نگرانی از راه اندازی خط لوله انتقال سوخت "نورد استریم ۲" که گاز روسیه را به آلمان منتقل می کند، مدعی شد: مسکو نباید از سوخت به عنوان یک سلاح و یک تهدید دائمی استفاده کند.

بایدن پس از این دیدار در یک نشست خبری مشترک مدعی شد: ما با متحدان خود در ناتو از جمله آلمان قرار است در برابر تجاوز‌های همه‌جانبه روسیه و چین ایستادگی کنیم.

صدر اعظم آلمان هم بعد از دیدار با رئیس ‌جمهور آمریکا در واشنگتن تصریح کرد مسئله مربوط به ایران و برجام از محور‌های گفت‌وگوی میان سران دو کشور بوده است.

او همچنین گفت که بایستی تمامی تلاش‌ها برای اتمام موفقیت‌آمیز مذاکرات مربوط به برجام در وین به کار گرفته شود.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نخستین مقام اروپایی است که از زمان به قدرت رسیدن بایدن در دولت آمریکا با وی در کاخ سفید دیدار می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما