شناسهٔ خبر: 48335220 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرماندار دشت آزادگان:

دامداران خسارت خود را به جهاد کشاورزی اعلام کنند

سیلاوی گفت: دامداران با ارائه مستندات خسارت خود را ناشی از تنش‌های آبی به جهاد کشاورزی اعلام نمایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان با اشاره به رنج و سختی که دامداران این منطقه از بحران آب متحمل شده اند گفت: دامداران منطقه با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی نسبت به اعلام خسارت وارد شده به دامهایشان به دلیل تنش آبی، با ارائه مستندات لازم اقدام کنند.

او افزود: نداشتن برنامه منظم برای تامین آب رودخانه‌ها در این شهرستان و همچنین برداشت غیرمجاز آب در بالا دست و کشت شلتوک باعث شده آب در انتهای رودخانه کرخه به کمترین مقدار برسد.

سیلاوی بیان کرد: این امر باعث ضرر و زیان زیادی به دامداران شده است و تلاش زیادی برای تامین آب پایین دست رودخانه کرخه در شهرستان دشت آزادگان و تالاب هورالعظیم کرده ایم، ولی تا کنون مشکل به طور کامل حل نشده است.

فرماندار دشت آزادگان اظهار داشت: در چند روز اخیر تشکیل جلسات در شهرستان و استان منجر به رهاسازی آب از سدکرخه به میزان ۱۱۰ مترمکعب برثانیه گردید که در صورت کنترل مسیر و جلوگیری از برداشت غیرمجاز در بالا دست، آب کافی در روز‌های آینده به انتهای کرخه و هورالعظیم خواهد رسید.

این مقام مسئول ادامه داد: امید است با برنامه ارائه شده از سوی سازمان آب و برق استان در رهاسازی آب، مشکل کم آبی و مشکلات برای دامداران منطقه برطرف شود.

انتهای پیام/ن

نظر شما