شناسهٔ خبر: 48322947 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روسیه: انگلیس دست از پا خطا کند کشتی هایش را غرق خواهیم کرد

یک مقام ارشد روسیه به انگلیس هشدار داد مراقب رفت و آمد کشتی‌های جنگی خود در نزدیکی آب های شبه جزیره کریمه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مسکو اعلام کرد اگر انگلیس در رفت و آمد کشتی‌های جنگی خود در نزدیکی آب های شبه جزیره کریمه ملاحظات لازم را در نظر نگیرد ممکن است خدمه این کشتی‌ها آسیب ببینند.

این هشدار که توسط میخائیل پوپوف، معاون دبیر شورای امنیت روسیه صادر شد به دنبال ورود یک کشتی جنگی انگلیس به آب‌های نزدیک شبه جزیره کریمه به بهانه رعایت قوانین بین المللی ناوبری آزاد صورت گرفت.

پوپوف در مصاحبه با روزنامه دولتی روسیه گفت: رفتار انگلیس در برابر حادثه تجاوز به آب‌های کریمه به هیچ وجه منطقی و مطابق با قوانین بین المللی نیست.

وی از پیشنهادات بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و نیز دومینیک راب، وزیر خارجه این کشور درباره رفت و آمد در حریم این آب‌ها انتقاد کرد.

پوپوف در ادامه تاکید کرد: ادامه رفتار‌های گذشته و تعدی به آب‌های تحت کنترل روسیه در آینده به سخت ترین شکل ممکن پاسخ داده می‌شود. ما پیشنهاد می‌دهیم رقیبان ما به عواقب سرپیچی از قوانین آب‌های منطقه‌ای خوب فکر کنند.

وی ادامه داد: من از جانسون و راب می‌خواهم یک لحظه فکر کنند. آن‌ها به خانواده‌های ملوانان و دریانوردانی که در حوادث دریایی و به جرم ورود به آب‌های منطقه‌ای آسیب خواهند دید چه پاسخی خواهند داد؟

در سال ۲۰۱۴ شبه جزیره کریمه طی یک همه پرسی از اوکراین جدا و به روسیه الحاق شد و پس از آن روسیه اعلام کرد آب‌های اطراف این شبه جزیره به مسکو تعلق دارد و عبور از آن مشروط به اجازه دولت این کشور است.

چندی پیش با ورود یک ناو جنگی انگلیسی به این آبها، ناو‌های حفاظت ساحلی روسیه نسبت به ادامه حرکت آن در این آب‌ها هشدار داده و برای توقف این ناو از شلیک گلوله جنگی استفاده کرده بودند. پس از آن هم روسیه سفیر انگلیس در مسکو را به منظور ارائه پاره‌ای از توضیحات در این خصوص احضار کرد.

شبه جزیره کریمه مدتهاست با الحاق به روسیه به یکی از موارد مورد مناقشه میان رقیبان بین المللی از جمله آمریکا و متحدان اروپاییش تبدیل شده است. مقامات مسکو می‌گویند هر گونه دخالت در امور داخلی این شبه جزیره به منزله دخالت در امور داخلی روسیه است.

انتهای پیام/

نظر شما