شناسهٔ خبر: 48320102 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرماندار مراغه:

اصلاح نقاط حادثه خیز محور مراغه _هشترود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت:یکی از وعده‌هایی که سال‌ها قبل در خصوص اصلاح محل‌های حادثه خیز جاده مراغه_هشترود داده شده بود امروز در حال حل شدن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سیدعلی موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه با حضور در محل اجرای این پروژه‌ها در هنگام تخلیه باکس‌های پیش‌ساخته ۲ پل تازه‌کند و کهجوق گفت: دولت توسط وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راهداری استان برای اجرای این پل‌ها در محور مراغه - هشترود چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده است و عملیات اجرایی آن‌ها به زودی آغاز می‌شود.


اوافزود: امروز باکس‌های پیش‌ساخته «تازه‌کند» و «کهجوق» در محل اجرای پروژه‌ها در حال تخلیه شدن است و عملیات اصلاح و تعریض تقاطع روستای تازه‌کند با جاده مراغه - هشترود و زیرگذر روستای کهجوق با خط راه‌آهن با توجه به تداخل برنامه قطار و با استفاده از باکس‌های پیش‌ساخته به زودی و در کمتر از ۳۶ ساعت انجام می‌شود.

او اعلام کرد: برای اجرای عملیات تعریض پل تازه کند ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و برای پل کهجوق یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه  خاطرنشان کرد: برای پل کهجوق با پیگیری و تلاش‌های بخشداری مرکزی از سوی اهالی ۶۰۰ میلیون تومان خودیاری جمع آوری و جهت تملک در مسیر هزینه شده است.

موسوی اظهار داشت: برای اجرای این پروژه‌ها اداره راهداری، بخشداری زحمات بسیاری را متحمل شدند و نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر برخی از کار‌ها و پشتیبان مجموعه بودند.

او با قدردانی از زحمات شبانه روزی عوامل راهداری شهرستان گفت: مجری این پروژه‌ها اداره راهداری شهرستان بوده و شروع و اتمام پروژه برعهده آن‌ها است.

 اصلاح و تعریض تقاطع غیرهمسطح روستای کهجوق جزو مطالبه‌های اهالی منطقه بود، زیرا در فصل برداشت محصول مشکلات زیادی برای کشاورزان به وجود می‌آورد و باغداران مجبور هستند برای انتقال محصولات باغی خود، برای بارگیری و تخلیه بار از این گذرگاه باریک عبور کنند.

تقاطع غیرهمسطح تازه‌کند در مسیر مراغه - هشترود همواره از نقاط حادثه خیز و بحرانی مراغه بوده است و هر ساله سوانح رانندگی منجر به جرح و فوت بسیاری در این نقطه حادثه‌خیز به وقوع می‌پیوندد.

مراغه به عنوان دومین و یکی از بزرگترین شهرستان‌های آذربایجان شرقی با ۲۶۸ هزار نفر جمعیت و ۲ بخش مرکزی و سراجو در ۱۲۷ کیلومتری تبریز قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما