شناسهٔ خبر: 48319123 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

امکان انتقال دارایی آزاد شده ایران در کره و ژاپن وجود ندارد

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران در کره و ژاپن بیشتر به نفع این کشورها است تا ایران چرا که امکان انتقال این پول‌ها به کشور ما وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آزادسازی بخشی از دارایی‌های بلوکه شده ایران در کشورهای کره و ژاپن توسط آمریکا گفت: طبق گفته مقامات آمریکایی اگرچه این دارایی‌ها آزاد شده اما امکان انتقال وجه به داخل ایران وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امکان انتقال این دارایی‌های آزاد شده به ایران وجود ندارد، آزادسازی این دارایی‌ها بیشتر به نفع کره و ژاپن است تا ایران؛ چراکه آنها در قبال این دارایی‌ها کالاها و خدمات خود را به ایران عرضه خواهند کرد.

گودرزی خاطرنشان کرد: اگر هم بخواهد آزادسازی بخشی از دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره و ژاپن توسط آمریکا برای ما منافع کوتاه مدتی را داشته باشد، نباید این منافع کوتاه مدت و زودگذر در تصمیمات راهبردی ما در قبال آمریکا تاثیر بگذارد.

وی افزود: برای اینکه اقتصاد کشور ما تا به این حد از تحریم‌ها تاثیر نپذیرد، به‌جای لغو تحریم‌ها باید به دنبال بی‌اثر کردن تحریم‌ها باشیم و در این مسیر حرکت کنیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با بومی کردن اقتصاد و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی برای این منظور و استفاده از دیپلماسی کشور در جهت ایجاد بازار برای محصولات تولید شده در داخل کشور، می‌توانیم ضمن رونق تولید در کشورمان و بی اثر کردن تحریم‌ها در جهت افزایش ارزش پول ملی و کاهش تورم که امروز گریبانگیر اقتصاد کشورمان شده، حرکت کنیم.

گودرزی خاطرنشان کرد: اگر تلاش ما بر این باشد که تمام توانمان را صرف لغو تحریم‌ها کنیم و در این مسیر دائماً بخواهیم حرکت کنیم، اقتصاد ما به فرض لغو تحریم‌ها، با تحریم مجدد دوباره دچار التهاب می‌شود و مردم ما بار دیگر با شرایط سخت اقتصادی و معیشتی مواجه خواهند شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما