شناسهٔ خبر: 48307970 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس مجلس ونزوئلا از توطئه دشمنان برای ترور مادورو خبر داد

تهران - ایرنا - خورخه رودریگس رئیس مجلس ملی ونزوئلا ضمن اعلام دست داشتن شرکت آمریکایی طراح ترور رئیس‌جمهوری ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ در پرونده ترور رئیس‌جمهوری هائیتی، از تازه ترین نقشه سوء قصد به نیکلاس مادورو خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه،  رئیس مجلس ملی ونزوئلا در توضیح این اقدام گفت: ۲۲ ژوئن (یکم تیر ماه)، همزمان با حضور رئیس جمهوری در یک مراسم عمومی در کاراکاس، چهار هواپیمای بدون سرنشین سعی کردند وی را ترور کنند که خنثی شد.

رودریگس تاکید کرد: اینکه پهبادها از کجا و توسط چه کسی خریداری شده، به زودی مشخص خواهد شد.

وی همچنین گفت: ما مدارکی در دست داریم که نشان می‌دهد شرکت امنیتی آمریکایی CTU به ریاست آنتونیو ایتریاگو که در ترور رئیس‌جمهوری هائیتی دست داشته است، در نقشه ترور مادورو در چهارم اوت سال ۲۰۱۸ (۱۳ مرداد ۹۷) نیز دخیل بوده است.

این دیپلمات ونزوئلایی با اشاره به درگیری‌های اخیر نیروهای امنیتی با گروه‌های جنایتکار در پایتخت اطمینان داد که «اجرای عملیات با هدایت گروه‌های تبهکار در کاراکاس» به دنبال شکست طرح ترور مادورو برپا شد.

دلسی رودریگس معاون ریاست جمهوری ونزوئلا هفته گذشته از دستگیری سه شبه نظامی کلمبیایی به عنوان اعضای گروه‌های مسلح عامل حوادث خشونت‌آمیز اخیر در کاراکاس خبر داد.

مقام‌های ونزوئلایی، خشونت هایی را که طی روزهای گذشته در محله های کوتا ۹۰۵، ال پارائیسو، ال بایه و ال سمِنتریو در کاراکاس رخ داده است به این گروه های مسلح نسبت می دهند و معتقدند که آنها با حمایت واشنگتن و بوگوتا به دنبال «بی ثبات کردن کشور»  هستند.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز بتازگی ضمن محکوم کردن اقدامات آمریکا و کلمبیا در تامین مالی گروه‌های تبهکار و مسلح گفت، این بخشی از استراتژی جنگ‌های نامنظم است.

به گزارش خبرگزاری افه، در جریان درگیری بین نیروهای پلیس ونزوئلا و باندهای مسلح در غرب این کشور (منطقه کوتا ۹۰۵ در کاراکاس) که از روز چهارشنبه آغاز و تا جمعه ادامه داشت، دست‌کم چهار افسر پلیس کشته و ۲۲ نفر از اعضای گروه‌های جنایتکار از پای درآمدند.

کارمن ملندز وزیر کشور ونزوئلا همچنین از مجروحیت ۲۸ نفر در جریان این درگیری‌های ۷۲ ساعته خبر داد.

نظر شما