شناسهٔ خبر: 48307844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای مانور سلامت در بقاع متبرکه گیلان

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای طرح مانور سلامت در بقاع متبرکه این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت‌الاسلام سجاد کاظمی پور، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: طرح مانور سلامت با هدف ترویج فرهنگ وقف در حوزه سلامت و غربالگری زائران و مجاوران بقاع متبرکه استان از نظر سلامت جسمانی در دهه ولایت اجرا می‌شود.

او با اشاره به مشارکت بسیج و دانشگاه علوم پزشکی در اجرای مانور سلامت در بقاع متبرکه استان افزود: در این طرح مراکز افق بقاع متبرکه که کارگاه تولید ماسک دارند به صورت رایگان ماسک بین زائران توزیع می‌کنند.

معاون اوقاف و امور خیریه گیلان همچنین اظهار داشت: توزیع بسته‌های مواد شوینده و ضدعفونی کننده بین زائران و مجاوران توسط مراکز افق بقاع متبرکه انجام می‌شود.

حجت الاسلام کاظمی پور ادامه داد: در این طرح با همکاری خدام افتخاری و اعضای مراکز افق بقاع متبرکه، آزمایش قند خون، فشار، ویزیت رایگان از زائران و مجاوران بقاع متبرکه انجام می‌شود و با هماهنگی و تعامل با شبکه بهداشت و درمان تست رایگان کرونا از زائران صورت می‌گیرد.

او تجلیل از پرستاران و کادر درمان را از دیگر بخش‌های مانور سلامت برشمرد و گفت: روسای ادارات شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود، رودسر، رشت و مدیرکل اوقاف گیلان با حضور در مراکز درمانی از کادر درمان قدردانی کرده اند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۱۵ کارگاه تولید ماسک به همین منظور در بقاع متبرکه استان راه‌اندازی شده است، افزود: این اداره در همین مدت اقدام به توزیع ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی، بسته‌های معیشتی در بقاع متبرکه استان و مناطق محروم استان کرده است.

حجت الاسلام کاظمی پور همچنین به توزیع ۷۰ هزار بسته معیشتی توسط مراکز افق بقاع متبرکه در مناطق محروم گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: ارزش بسته‌های توزیع شده توسط مراکز افق بقاع متبرکه ۱۵ میلیارد تومان بوده است.

او با اشاره به رعایت توصیه‌های بهداشتی در بقاع متبرکه استان در ایام مذهبی و در حین برگزاری مراسم دینی و ملی یادآور شد: از زمان شیوع ویروس کرونا محوطه، صحن و ضریح بقاع متبرکه به صورت روزانه ضدعفونی شده است.

معاون اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: همکاری با مراکز درمانی در حوزه تأمین اقلام بهداشتی مانند دستکش، گان و ماسک، مواد ضدعفونی کننده از محل عواید موقوفات و تأمین غذای گرم در برخی مراکز درمانی و همکاری با ستاد استانی مقابله با کرونا در ضدعفونی معابر و تسهیل دفن اموات کرونایی و انجام اعمال مذهبی این دسته از فوت شدگان بخشی دیگر از اقدمات اوقاف وامور خیریه گیلان در این عرصه بوده است.

انتهای پیام/ع

نظر شما