شناسهٔ خبر: 48304806 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

باران در راه هرمزگان/احتمال طغیان رودخانه های فصلی

از امروز چهارشنبه تا پایان هفته با تأثیر بادهای موسمی در ارتفاعات هرمزگان، احتمال وقوع رگبار شدید باران وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، مجتبی حمزه نژاد، کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت:امروز در برخی نقاط استان از جمله بشاگرد و محدوده جزایر و شهرهای ساحلی ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد افزود:در مناطق دریایی استان بویژه محدوده تنگه‌ی هرمز از ساعات صبح تا ظهر وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی سبب مواج شدن دریا می شود، دوباره از ساعت های پایانی امشب درمحدوده تنگه‌ی هرمز وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود.

او گفت:در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان رگبار باران و رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود. 

سامانه مونسونی از امروز چهارشنبه ۲۳ تیرماه تا یکشنبه ۲۷ تیرماه در استان تقویت می شود و تاثیرات بارشی آن گسترده‌تر خواهد شد و در این مدت دامنه فعالیت سامانه بارشی به ارتفاعات مرکزی و غربی نیز خواهد رسید.

کارشناس هواشناسی افزود: ارتفاعات استان بویژه در منطقه بشاگرد رگبار نسبتا سنگین باران همراه با تگرگ و تند باد لحظه‌ای مورد انتظار است. آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق شرقی، شمالی و غربی استان پیش بینی می‌شود. در سایر مناطق استان که شرایط بارشی مهیا نیست افزایش ابر همراه با افزایش لحظه‌ای سرعت باد با احتمال گردوخاک خواهیم داشت.

حمزه نژاد افزود:از لحاظ دمایی تا اوایل هفته آینده تغییرات  محسوسی پیش بینی نمی‌شود.

او توصیه کرد:با توجه به شدت بارش‌های رگباری و طغیان رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه بشاگرد از قرار گیری در حریم رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع خودداری گردد.

حمزه نژاد همچنین گفت: با توجه به نامساعد بودن شرایط تردد‌های دریایی از تردد شناور‌های سبک خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

انتهای پیام/ا

نظر شما