شناسهٔ خبر: 48294228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون عمرانی استاندار:

مشکلات زمین منطقه ویژه اقتصادی تاکستان تا هفته آینده بررسی شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: لازم است مشکلات زمین معرفی شده برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی تاکستان تا هفته آینده بررسی و حل شود؛ در این منطقه تکه‌های سفال شکسته یافت شده؛ از این رو باید منطقه مورد نظر توسط میراث فرهنگی بررسی و اجرای پروژه در آن تأیید شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فرخزاد در نشست بررسی مشکلات منطقه ویژه اقتصادی تاکستان که ظهر امروز برگزار شد گفت: منطقه ویژه اقتصادی تاکستان در پیشرفت و تحول اقتصادی استان نقش مهمی را ایفا می‌کند؛ از این رو لازم است دستگاه‌های مسئول برای حل مشکلات و تسریع در بهره‌برداری از این پروژه اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: اجرای پروژه منطقه ویژه اقتصادی تاکستان در استان اولویت دارد؛ از این رو  تشکیل کمیته راهبردی منطقه ویژه اقتصادی  و برگزاری جلسات آن بصورت هفتگی ضرورت دارد تا بتوان به پیشبرد سریع‌تر آن کمک کرد.

وی ابراز کرد: افزایش و توسعه صادرات، ایجاد اشتغال، جذب سرمایه گذاری داخلی، انتقال فناوری و افزایش درآمد عمومی از جمله اهداف ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در استان است و بنا نیست ایجاد آن جایگزین شهرک‌های صنعتی استان باشد.

این مسئول افزود: لازم است مشکلات زمین معرفی شده برای این منطقه تا هفته آینده بررسی و حل شود؛ در این منطقه تکه‌های سفال شکسته یافت شده؛ از این رو باید منطقه مورد نظر توسط میراث فرهنگی بررسی و اجرای پروژه در آن تایید شود.

وی عنوان کرد: باید براساس دستور قضائی بخش‌هایی از زمین که معارض دارد برای با قیمت روز از صاحبان آن خریداری شود.

فرخزاد گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان می‌تواند به عنوان متولی، امور لازم را پیگیری کند تا کار بهتر و سریع‌ترپیش برود؛ همچنین ارائه طرح توجیهی برای این منطقه نیز ضرورت دارد.

نظر شما