شناسهٔ خبر: 48274860 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توسعه ارقام جدید زودرس پنبه در استان ها/ بیش از ۱۰ گونه پنبه در مزارع کشت شد

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی از کشت بیش از ۱۰ گونه پنبه خارجی و داخلی در مزارع خبر داد و گفت: توسعه ارقام زودرس در استان‌های پنبه خیز با استقبال روبه‌رو شده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم هزار جریبی مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بیش از ۱۰ رقم پنبه داخلی و خارجی در مزارع کشور کشت می‌شود، گفت:  اخیرا رقم‌های جدید زودرس که توسط مؤسسه تحقیقات پنبه کشور مانند خورشیدی و ساجدی معرفی شده، دوره رشد کوتاهی دارند و در نتیجه با کشت این ارقام، مصرف آب در دوره خشکسالی دو نوبت کمتر می‌شود.

او افزود: ارقام جدید زودرس با استقبال کشاورزان روبه‌رو شده و در استان‌های پنبه خیز کشور در حال توسعه است.

هزار جریبی درباره تأثیر گرما و خشکسالی بر آفات پنبه بیان کرد: بر اثر خشکسالی ممکن است، برخی آفات در مزارع پنبه مشاهده شود و از این رو با همکاری سازمان حفظ نباتات کشور و دفتر پنبه، شبکه پایش آفات پنبه در حال راه اندازی است.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برای مقابله با آثار و خسارات ناشی از خشکسالی از سازمان حفظ نباتات کشور خواسته‌ایم اگر دستورالعمل‌ها باید تغییر کند، هر چه زودتر اعلام کنند تا به استان‌ها ابلاغ شود.

او در پایان تصریح کرد:  طی نامه‌ای از استان‌ها تقاضا کرده‌ایم که جلسات کمیته فنی و تخصصی را با صاحب نظران استانی برگزار کنند و تصمیمات لازم را در رابطه با آفات در شرایط خشکسالی اتخاذ کنند تا آسیب کمتری به مزارع و تولید این محصول وارد شود.

انتهای پیام/

نظر شما