شناسهٔ خبر: 48271440 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌و‌گو|

بارش‌های پراکنده در بعضی نواحی کشور

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

صاحب‌خبر -
امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور به میزان گفت: در پنج روز آینده برای استان‌های ساحلی دریای خزر رشد ابر و بارش‌های پراکنده و گاهی وزش باد شدید را خواهیم داشت. از فردا تا پنجشنبه روی ارتفاعات البرز شرقی و خراسان شمالی احتمال وقوع رگبار پراکنده خواهد بود. چهارشنبه و پنجشنبه در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و اردبیل رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.
 
وی ادامه داد: تا آخر هفته هم در نواحی جنوبی استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و هرمزگان در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد. طی دو روز آینده وزش باد در جنوب سمنان، جنوب تهران، قم، مرکزی، جنوب غرب و جنوب کشور افزایش پیدا می‌کند که در بعضی ساعات با وقوع گرد و خاک نیز همراه خواهد بود.
 
بیشتر بخوانید:
 
این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: برای پنج روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود. در دو روز آینده شمال خلیج فارس، شرق دریای عمان و همچنین دریای خزر مواج خواهد بود.

نقشینه درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: تهران در پنج روز آینده آسمانی صاف خواهد داشت. اما برای در شهر‌های استان غبار محلی پیش بینی می‌شود. بیشینه دمای هوای تهران امروز و فردا سی و هشت درجه بالای صفر خواهد بود. کمینه دمای تهران هم بیست و شش درجه سانتیگراد است.
 
انتهای پیام/

نظر شما