شناسهٔ خبر: 48269173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مطالبات ۴۰۰ میلیارد ریالی آبفای همدان از مشترکان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آبفا از مشترکان خانگی و غیرخانگی ۴۲۸ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال طلبکار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید هادی حسینی‌بیدار پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مجموع مطالبات آب‌بهای آبفای استان اظهار کرد: مجموع مطالبات شرکت آب و فاضلاب استان همدان از مشترکین خانگی و سازمان‌ها بیش از ۴۲۸ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال است که از این رقم بیش از ۳۳۹ میلیارد و ۴۸ میلیون ریال مربوط به مشترکین خانگی و مابقی مربوط به ارگان‌های استان است.

وی ادامه داد: سه ارگان دانشگاه علوم پزشکی(در بخش بیمارستانی) با بیش از ۱۰ میلیارد ۲۷۱ میلیون ریال، نیروهای مسلح (تا پایان سال۹۹ ) با بیش از ۶۰ میلیارد ریال بدهی و اداره‌کل آموزش و پرورش با بیش از ۹ میلیارد و ۵۷۹ میلیون ریال، سه ارگان نخست در لیست بدهی‌های سنواتی شرکت آب و فاضلاب استان هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: اداره‌کل ورزش و جوانان استان با بیش از ۷ میلیارد و ۶۸ میلیون ریال، پروژه‌های مسکن مهر استان با بیش از ۴ میلیارد و ۵۱۴ میلیون ریال، دانشگاه علوم پزشکی(در بخش غیر بیمارستانی) با بیش از ۴ میلیارد ریال بدهی، شرکت مخابرات با بیش از یک میلیارد و ۸۴۱ میلیون ریال و سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها با بیش از یک‌میلیارد و ۲۷۸ میلیون ریال دیگر ارگان‌های بدهکار به آبفای استان هستند.

وی با بیان اینکه برخی فرمانداری‌ها، دادگستری، اداره‌کل ثبت اسناد و املاک و شرکت شهرک‌های صنعتی نیز در لیست بدهکاران قرار دارند گفت: بخشی از مطالبات شرکت آب و فاضلاب استان نیز مربوط به اداره کل تعاون، جهاد کشاورزی، اداره‌کل ارشاد، سازمان زندان‌ها، سازمان بهزیستی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، اوقاف و امور خیریه، شرکت توزیع برق، اداره‌کل ثبت احوال، بانک مسکن، اداره‌کل هواشناسی و صنعت، معدن و تجارت است.

حسینی‌بیدار با بیان اینکه بخشی از بدهی‌های آب نیز در املاک غیرمجاز است گفت: بیش از ۹ میلیون و ۶۱۰ هزار ریال از بدهی‌ها مربوط به املاک غیرمجاز استان است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبرسانی هزینه‌بر است و انجام آنها صرفاً با هزینه‌کرد بودجه‌های دولتی امکان پذیر نیست عنوان کرد: گسترش خدمات آب و فاضلاب در شهرهای استان در گرو پرداخت به هنگام آب بها از سوی مشترکین خانگی و غیرخانگی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان یادآور شد: اگرچه برابر قوانین، شرکت آب و فاضلاب، امکان قطع موقت و حتی دائم انشعابات مشترکینی که در پرداخت به موقع آب‌بها تعلل می‌کنند را دارد، اما از آنجا که رویه شرکت همواره تعامل با مشترکین است، انتظار بر این است تمام مشترکین خانگی و غیرخانگی نیز با پرداخت به موقع آب بهای خود، شرکت را در ارائه هرچه بهتر خدمات یاری کنند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

نظر شما