شناسهٔ خبر: 48267978 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

به‌روز رسانی می‌شود...

آلکنو: لیگ ملت‌ها آزمون سختی برای ایران بود / قائمی یک صدم عناوین من را کسب نکرده

سرمربی تیم ملی والیبال گفت: لیگ ملت‌های والیبال آزمون سختی برای تیم ملی ایران بود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم ملی والیبال ایران امروز دوشنبه (۲۱ تیرماه سال جاری) در نشست خبری حاضر شد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. وی ابتدا در خصوص عملکرد تیمش در لیگ ملت‌های جهان توضیحاتی ارائه داد و اظهار داشت: اگر یادتان باشد گفته بودم امیدوارم لیگ ملت ها به بسیاری از سوالات من‌پاسخ دهد و این اتفاق افتاد. آزمون سختی برای تیمم بود. جواب سوالاتم را در این رقابت ها گرفتم و همانطور که قول داده بودم جوان‌ها و کل تیم را مورد آزمایش قرار دادم. نتایج تیم‌ملی در لیگ ملت‌ها مورد نظر من و شما نبود.

وی افزود: می شد نتایج بهتری در لیگ ملت‌ها کسب کرد یا با ترکیب دوم بازی کرد. با تعویض یکی دو بازبکن باتجربه می‌توانستیم بازی را ببریم. اما با هماهنگی‌های صورت گرفته قبل از مسابقات قرار شد بازبکنان را تحت فشار پر استرس قرار دهم تا ببینم عملکرد آنها چگونه است.

سرمربی تیم ملی والیبال عنوان کرد: قبلاً گفته بودم که از روز اول شروع کارم با تیم ملی تمام تصمیمات را من گرفتم و در مورد مسائلی که شک و تردید داشتم از همکارانم کمک گرفتم. و هیچکس نمی تواند تصمیمی را به من تحمیل کند. تفاوت بنیادی که با قائمی دارم این است که من بزرگتر از او هستم. قائمی یک صدم عناوین من را کسب نکرده است. من همه صحبت ها را رودررو به وی گفتم. اما قائمی جوابم را در رسانه‌ها داد.

*در روسیه فهمیدم قائمی به تیم ملی دعوت شده

آلکنو ادامه داد: درباره قائمی با معروف صحبت کردم و حتی گفتم که فیاضی به مسابقات نمی‌رسد. دوست داشتم فیاضی به فرم ایده‌آل برسد، اما با وجود تلاش زیاد به فرم ایده‌آل نرسید. به من گفته شد که یکی از بازیکنان در دریافت‌ها و سرویس خوب است و او قائمی بود. به من گفته شد که ازدواج کرده و مصدوم بوده و دیگر مسئله قائمی منتفی شد. پس از لیگ ملت‌ها به روسیه رفتم و قبل از حضورم در ایران متوجه شدم این بازیکن به تیم ملی دعوت شده است. همان زمان مانلی با من تماس گرفت و گفت که خوش خبر با من تماس گرفته و خواسته نظرم را درباره قائمی بگویم. که من گفتم اگر او آماده باشد حتما در لیستم خواهد بود. همین شرایط برای میرزاجانپور هم رخ داد. با توجه به تعداد جلسات تمرینی کم تا المپیک به این ۲ بازیکن گفتم که دو سه روز وقت دارید که به بازیکنان اضافه شوید.

وی درباره آخرین جلسه تمرینی قائمی گفت: پس از تمرین اول دیدم که قائمی شرایط خوبی ندارد. می‌دانم تمرین کرده بود اما از آنجایی که نخواستم او را اذیت کنم بعد از تمرین از قائمی تشکر کردم و برایش آرزوی موفقیت کردم. گر دو سه ماه قبل از المپیک بود به قائمی زمان بیشتری می‌دادم .

*مربی که برای خودش تبلیغ کند به کارم نمی‌آید

سرمربی تیم ملی والیبال گفت: درباره مترجم و بدنساز یکسری هجمه‌ها به وجود آمده است. کادرم را از کسانی تشکیل می‌دهم که توانایی داشته باشند. اگر مربی مدام برای خودش تبلیغ کند، نمی تواند کمک کند. توتولو و تندروان در کنار من هستند. هر دوی آنها به من کمک می‌کنند.

وی درباه مسائل مطرح شده پیرامون پزشک تیم ملی عنوان کرد: درباره پزشکم هیچ حرف و حدیثی نیست. از روز اول چند مربی ایرانی کنارم  هستند و بدون هیچ چشمداشتی کمک می کنند. من از مربیانی نیستم که بشود به من فشار وارد شود.

*درباره غفور نیاز به مشورت کسی ندارم

آلکنو درباره آخرین وضعیت مصدومیت امیرغفور عنوان کرد:  درباره غفور پس از بازی اول مصدومیتش تشدید شد. متاسفانه او مسابقات لیگ ملت‌ها را از دست داد. غفور نزد یک پزشک ایتالیایی رفت و این پزشک گفت که غفور مشکلی ندارد. درباره رفتن یا نرفتن غفور به مسابقات احتیاج به مشورت کسی ندارم.

وی درباره شرایط کار‌یاش بعد از برگزاری المپیک گفت: هیچوقت یاد نگرفتم با شکست کنار بیایم. بنابراین این آخرین المپیک من خواهد بود و پس از مسابقات مدتی به استراحت و بازسازی خودم خواهم پرداخت.

*با لهستان و ایتالیا نمی شود والیبال بازی کرد

سرمربی تیم ملی والیبال با ارزیابی گروه ایران در المپیک اظهار داشت: گروه ما در المپیک گروه کاری است. در گروه ما به جز لهستان و ایتالیا، با سایر تیم‌ها می شود والیبال بازی کرد. اصولاً تاکتیک من در زندگی این است که قدم به قدم پیش برویم. ما باید بازی به بازی پیش برویم. بازی‌هایمان در لیگ ملت‌ها آنالیز شده است.

وی در خصوص احتمال کسب مقام توسط تیم ملی والیبال در المپیک گفت: در ورزش هیچ ضمانتی برای کسب سکو وجود ندارد. ایتالیا در فوتبال قهرمان اروپا سد و قبل از پنالتی‌ها چه کسی فکر می کرد، قهرمان شود. درباره آرزوی داورزنی مبنی بر رفتن تیم ملی روی سکوها باید بگویم این آرزوی همه ما است. اما اینکه تضمین کنیم روی سکو برویم زود است. برای قضاوت در این خصوص باید لیگ داخلی ایران را بررسی کرد و آن را با لیگ کشورهای دیگر مقایسه کرد. در لیگ ایران ۶۰ تا ۷۰ درصد تیم‌ها از سرویس موجی استفاده می کنتد. مشکل بعدی لیگ ایران دریافت‌ها است. ما با روسیه تا حدودی برابر بودیم اما سرویس بازیکنان این تیم باعث شد ما نتوانیم کاری کنیم. برای رفتن روی سکو باید تغییراتی در لیگ داخلی داشته باشیم.

*متاسفم فیاضی در کنار ما نیست

سرمربی تیم ملی با ارزیابی فنی بازیکنانش گفت: ما به احتمال زیاد با ۲ لیبرو به المپیک می رویم. به جز عبادی پور سطح دریافت ساید بازیکنانم متوسط است. آمار این موضوع را اثبات کرده و در حال حاضر مشکل اصلی والیبال ایران در دریافت‌ها است. بازیکنی مثل میثم صالحی آینده درخشانی دارد، اما اگر در دریافت‌هایش کار نکند یک بازیکن معمولی خواهد بود.

وی در خصوص خداحافظی پوریا فیاضی از تیم ملی والیبال عنوان کرد: با قلب دردناک بابد بگویم که متاسفم فیاضی در کنار ما نیست. رفتا و منش و شخصیتش مثال زدنی است و چنین بازیکنانی در دنیا کم هستند. فیاضی برای آمادگی به زمان بیشتری نیاز داشت اما فرصت برای ما کم بود. بار دیگر از او تشکر می‌کنم. به بازیکنان جوان گفتم که باید از فیاضی درس گرفت.

*سعادت و فیاضی را با هم مقایسه نکنید

آلکنو پیرامون مقایسته بردیا سعادت و پوریا فیاضی گفت: من با همه بازیکنان تیم با احترام رفتار کردم. فیاضی را نباید با سعادت مقایسه نکنیم. هر چند به سعادت علاقه زیادی دارم. آینده بسیار درخشانی دارد اما برای المپیک بی‌تجربه و خام است. درباره خداحافظی با بازیکنان تفاوتی قائل نشدم و با همه بازیکتانی که کنار گذاشتم رو در رو بحث کردم. خط زدن بازیکنان برای هر مربی سخت است اما قسمتی از وظایف مربی است. روزی که به تهران آمدم دیدم که فیاضی به زحمت راه می رود و درد زیادی را تحمل می‌کرد.

وی درباره اینکه چرا شریفی در تیم ملی ماند و اسفندیار خط خورد، عنوان کرد: باید بگویم به اسفندیار فرصت بیشتر از استحقاقش داده شد. اسفندیار در تیم باشگاهی خود بازبکن ذخیره بود اما شریفی در کل نکات مثبت بیشتری نسبت به اسفندیار داشت. اسفندیار به لحاظ ذهنی باید خودش را ریست کند و مشکل اضافه وزنش را حل کند.

*روی میرزاجانپور تردید دارم

سرمربی تیم ملی درباره لیست نفرات اعزامی تیم ملی ایران به المپیک تصریح کرد: لیست تیم ملی تقریبا آماده است و فقط بر سر یک بازیکن تردید دارم که او میرزاجانپور است. او مصدومیتش را رفع کرده و با توجه به مصدومیتی که داشت خیلی زودتر از زمان مقرر آماده شد. گر اتفاقی که من و مردم ایران آرزویش را دارند رخ دهد،ثابت می کتد سفر من به ایران بی مورد نبوده و من خوشبخت‌ترین آدم دنیا خواهم بود. اما به هر حال تصمیم را گرفته‌ام و نمی‌توانم خودم را فریب دهم و پس از المپیک برای مدتی استراحت خواهم کرد.

آلکنو با اشاره به عملکرد محمدرضا حضرت‌پور در تمرینات گفت:  حضرت‌پور بازیکن بسیار خوبی است و نمی‌دانم چطور بگویم که ۷ تمرین دیگر ندارم. من با ۲۳ بازیکن تمرینات را آغاز کردم. این به این خاطر نبود که توانایی‌هایم را به رخ بکشم. این برای این بود که همه بازیکنان را ببینم. یکی از اشتباهات من این بود که تمرینات را با ۱۶ بازیکن شروع کردم. به همین خاطر سریع تصمیماتی گرفتیم که به لحاظ روحی روانی برای تیم ملی مهم بود.

ادامه دارد...

نظر شما