شناسهٔ خبر: 48267698 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

مدیرعامل تعاونی‌های لبنی ادعا کرد :

مافیای ۸ نفره لبنیات با کمک وزیر در صدد خروج ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه !

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی درباره گرانی شیر گفت: ۸ شخص حقیقی و حقوقی با کمک وزیر جهاد کشاورزی با افزایش قیمت شیر به‌دنبال خروج ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه هستند!

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی احسان ظفری با اشاره به اینکه مافیای لبنیات به‌دنبال خارج‌کردن ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه از کشور هستند به تسنیم گفت: حدود یک ماه است مافیای لبنیات با کمک وزارت جهاد کشاورزی، زمینه‌سازی افزایش قیمت شیر را فراهم کردند تا به‌بهانه آزادسازی قیمت شیر، صادرات کره و شیرخشک را انجام دهند.

وی افزود:در حال حاضر 50 هزار تن شیرخشک و 48 هزار تن کره موجود است که با شیر ارزان قیمت دولتی 4 هزار تومان و نهاده دامی 4200تومانی تولید شده ولی مافیا به‌بهانه کمک به دامداران ابتدا شیر را گران و در کنار آن صادرات کره و شیرخشک را هم آزاد کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: در مرحله اول به‌عنوان یک شهروند و در مرحله بعد به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های لبنی و در مرحله سوم به‌عنوان تولیدکننده با 35 سال سابقه در استان همدان، اعلام می کنم توسط 8 شخصیت حقیقی و حقوقی با مصوبه وزیر جهاد کشاورزی سفره لبنی مردم کوچک شد و همین کار باعث می‌شود 3 تا 4 هزار میلیارد تومان سرمایه ملی بدون پرداخت یک ریال حق گمرکی و به‌ بهانه صادرات از کشور خارج شود!

ظفری گفت: این 8 شخصیت حقیقی و حقوقی و دوستان در دولت و وزارت‌ جهاد کشاورزی خوب می‌دانند که شرح وظایف چیست و چه وضعیتی به وجود می‌آید و چقدر مردم را بی‌چاره کرده‌اند. با کاری که کردند اقشار ضعیف دیگر نمی‌توانند چند کیلو شیر و یک سطل ماست هم بخرند! مسئولان بدون اینکه از نظر کارشناسان و تولیدکنندگان اصلی و دستگاه‌های نظارتی و حتی دامداران استفاده کنند، مصوبه‌ای غیرقانونی را تصویب و در راستای اهداف شخصی و به‌ ضرر مردم اجرایی کردند.

ظفری گفت: از دستگاه‌های نظارتی تقاضا می شود به‌ خاطر مردم و قطع دست مافیا به مسئله گرانی شیر و صادرات کره و شیرخشک ورود کنند تا این سرمایه چند هزار میلیارد تومانی از کشور خارج نشود.

وی افزود: از هفته‌ها قبل برای تحت تأثیر قرار دادن جامعه در مورد ارزانی شیر ابتدا یک گاو شیرده و مولد را داخل یک ماشین جلوی چشم زن و بچه مردم در خیابان سلاخی می‌کنند و سر می‌برند که یک دامدار دلسوز و باغیرت هرگز با گاو شیرده این کار را نمی‌کند. زیرا شخصیت آنها ارزنده‌تر است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی ادامه داد: چطور امکان دارد وزیر 3 نفر از نمایندگان این 8 نفر را پای میز مذاکره بنشاند و به‌جای دفاع از تهیه نهاده‌های دامی و تعادل برقرار کردن بین عرضه و تقاضا و برطرف کردن مشکلات دامداری‌های کوچک در روستاها با یک مصوبه که جایگاه قانونی هم ندارد باعث نابودی دام‌های مولد و تولیدکنندگان شیر شود؟!

ظفری گفت: فقط می‌دانم سفره و سبد کالای لبنیات مردم کوچکتر شده است اما چرا کاظم خاوازی وزیر کشاورزی بحث شیر را کنار شیرخشک و کره قرار داده است؟ و چرا دولت در آخرین روزهای حیات کاری برای انجام این مصوبه از نظر همه دستگاه‌های نظارتی استفاده نکرد؟ در جلسه‌ای که با حضور بیش از 15 نفر از مسئولان دولتی در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، خطاب به آنها و وزیر گفتم "به‌ فکر سفره مردم باشید." ولی خاوازی گفت: " بهزیستی نیستم!". در ادامه دیدیم که وی مسئول فروش سفره مردم است!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما