شناسهٔ خبر: 48257195 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در مجمع عمومی مطرح شد؛

انتقاد تند رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری از عملکرد مدیریت سابق

تهران- ایرنا- مجمع عمومی فدراسیون دوچرخه سواری به ریاست معاون وزیر ورزش و جوانان در شرایطی برگزار شد که رییس کنونی فدراسیون انتقادهای تندی را نسبت به دوره قبلی مطرح و عملکرد رییس قبلی این فدراسیون را زیر سوال برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمود رشیدی رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در مجمع عمومی این فدراسیون که به ریاست عبدالحمید احمدی و با حضور کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک  برگزار شد، اظهار داشت: مسابقات قهرمانی کشور در سال ۹۹ به بهانه کرونا برگزار نشد و این کوتاهی باعث نصف شدن امتیاز رکاب‌زنان ایرانی در اتحادیه جهانی شد. از سویی دیگر تمامی ایمیل‌های فدراسیون به اتحادیه جهانی طی ۱۰ سال گذشته به صورت کامل امحاء و پاک شده که این موضوع ما را با چالش های بسیار  روبرو کرده است. متاسفانه مسوولان وقت فدراسیون (دوران حضور خسرو قمری به عنوان رییس این فدراسیون) در سال گذشته حمایتی از رکابزنان المپیکی نداشتند و حتی ورزشکار پارالمپیک ما به دلیل عدم حمایت از حضور در پارالمپیک محروم شد که در نهایت پس از حضور ما با جلسات متعدد موفق شدیم وی را فهرست بازگردانیم.

وی ادامه داد: ساختمان نیمه کاره فدراسیون موضوع دیگری است که مشکل ایجاد کرده، دو واحد آپارتمان با سند شش دانگ در مرکز تهران به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بدون هیچ پشتوانه منطقی در زمان مدیریت قبلی فروخته شد که ۳۰۰ میلیون آن برای مالیات و عوارض هزینه شد و در ازای آن زمین ۸۰۰ متر به صورت استیجاری گرفته و طرحی  برای ساخت بنای فدراسیون داده شد که قابلیت اجرایی ندارد و به نظر می رسد توسط یک دانشجوی سال اول معماری طراحی شده چراکه  اشکالات عجیب و بسیاری داشت.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ادامه داد: برآورد ما پس از کسب تکلیف از سه پیمانکار برای تکمیل ساختمان ۱۱ تا ۱۳ میلیارد تومان است‌. در شرایط فعلی دو واحد را که اکنون ۱۰ میلیارد تومان ارزش دارد، از دست دادیم و ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون بدهی داشته و مستاجر شرکت توسعه و تجهیز نیز هستیم.

وی با شاره به بدهی فدراسیون به اتحادیه جهانی دوچرخه سواری نیز گفت: آنها اعلام کرده‌اند فدراسیون ایران  ۲۵ هزار فرانک سوئیس بدهکار است. این در حالی است که ایمیل ۱۰ ساله فدراسیون پاک شده و ما نمی‌دانیم در چه وضعیتی هستیم این موضوع در حالی پیگیری بوده چون موضوع ملی است و نباید آن را شخصی دید.

نظر شما