شناسهٔ خبر: 48256612 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

جان کربی: همچنان برای کمک به افغان‌ها در افغانستان حضور خواهیم داشت

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به تازگی اظهاراتی درباره تحولات جاری در افغانستان مطرح کرده است که می‌تواند حکایت از بهانه‌تراشی واشنگتن برای ادامه حضور اشغالگرانه در این کشور جنگ‌زده باشد هرچند دولت بایدن به ظاهر درحال ترک افغانستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، جان کربی در مصاحبه با سی ان ان با بیان اینکه «اینگونه نیست که تسلط طالبان بر افغانستان اجتناب ناپذیر باشد» مدعی حمایت مالی آمریکا و ناتو از افغان‌ها برای غلبه بر طالبان شده است؛ بنابراین گزارش، کربی به سی ان ان گفت: آمریکا و متحدان ناتو همچنان کمک مالی به افغان‌ها خواهند کرد، ما همچنان برای کمک به آن‌ها در افغانستان حضور خواهیم داشت که البته این مساله بستگی به آن‌ها خواهد داشت.

سی ان ان افزود: سخنگوی پنتاگون در این مصاحبه، اما تصدیق کرد که وضعیت امنیتی در افغانستان وخیم است.

کربی در این باره به سی ان ان گفت: آنچه که امروز شاهد هستیم وخیم‌تر شدن وضعیت امنیتی این کشور است، هیچ شکی دراین مورد نیست که طالبان به تصرف مناطق مرکزی در افغانستان ادامه می‌دهد، ما شاهد برتری آن‌ها بر مناطق مرکزی در افغانستان هستیم که این مساله باعث نگرانی است.

گفتنی است درحالی سخنگوی پنتاگون از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان ابراز نگرانی می‌کند که نظامیان آمریکایی پس از ۲۰ سال حضور و اشغال افغانستان به بهانه جنگ علیه تروریسم، به سرعت درحال ترک این کشور هستند.

آمریکا که ۱۵ مهرماه ۱۳۸۰ با دست آویز قرار دادن حمله به برج‌های دوقلو در منهتن نیویورک و جنگ علیه تروریسم برای سرنگونی طالبان به افغانستان حمله برد، پس از ۲۰ سال حضور و اشغال نظامی با ایجاد نا امنی خود درحال فرار از خاک افغانستان است؛ نتیجه‌ای که رسوایی بدتر از جنگ ویتنام برای واشنگتن رقم خورد.

نظر شما