شناسهٔ خبر: 48255013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم مطرح کرد؛

پرداخت ۹۰درصد هزینه‌های درمان ۷۰هزار بیمار بستری توسط تأمین اجتماعی قم

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم، گفت: در سال ۹۹، حدود ۷۰ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در بیمارستان‌های قم پذیرش شدند که ۱۰ هزار تن از آنها در بیمارستان امام رضا(ع) و بقیه در سایر مراکز درمانی بستری شدند و اداره کل تامین اجتماعی ۹۰ درصد از هزینه های درمان آنها را پرداخت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از قم، داوود علیمحمدی امروز یکشنبه در نشست خبری هفته تأمین اجتماعی که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: سالانه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه درمان تامین اجتماعی قم است و هر بیمه شده تامین اجتماعی سالانه حدود ۷۰۰ هزار تومان بصورت متوسط برای مباحث درمانی خود استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۷۰ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در بیمارستان‌های قم پذیرش شدند که ۱۰ هزار تن از آنها در بیمارستان امام رضا(ع) و بقیه در سایر مراکز درمانی بستری شدند و اداره کل تامین اجتماعی ۹۰ درصد از هزینه های درمان آنها را پرداخت کرده‌است.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: با توجه به اینکه تعداد تخت‌های بیمارستانی قم با بهره‌برداری از طرح‌های جدید به زودی به یکهزار تخت می‌رسد ساخت بیمارستان جدید تامین اجتماعی به صرفه نیست و بهترین راهکار خرید خدمت از وزارت بهداشت برای درمان بیمه شدگان است.

علیمحمدی افزود: حدود ۸۰ درصد از بودجه درمان تامین اجتماعی قم در قالب خرید خدمت از مراکز طرف قرارداد هزینه می‌شود.

وی گفت: رایگان شدن درمان بیماران بالای ۶۵ سال به بالا، درمان رایگان بیماران درشهرهای تابعه فاقد بیمارستان تامین اجتماعی، ۱۳ برابر شدن تجهیزات پزشکی و راه اندازی نسخه الکترونیک از دستاوردهای سال ۹۹ تامین اجتماعی قم است.

وی ابراز کرد: صدور نسخه الکترونیک از ۵ درصد در پایان سال ۹۸ به ۹۸ درصد در پایان سال ۹۹ ارتقا پیدا کرده‌است.

به گفته وی، در استان ۸۵۰ مرکز طرف قرارداد تامین اجتماعی وجود دارد و فعالیت این مراکز از طریق بازرسان اداره کل تامین اجتماعی استان دنبال و رصد می‌شود.

علیمحمدی یادآور شد: هزینه‌های درمان ناباوری به صورت کامل مشمول حمایت‌های بیمه‌ای نمی‌شود اما بخشی از درمان آن با حمایت‌های بیمه‌ای صورت می‌پذیرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم اظهار کرد: حذف دفترچه‌های درمانی به معنای گران‌تر شدن دارو در داروخانه‌ها نیست و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف آن را گزارش کنند.

علیمحمدی در مورد کمبود برخی داروهای مورد نیاز در داروخانه‌ها نیز اظهار کرد: ساخت و توزیع اولیه دارو بر عهده وزارت بهداشت است و تحریم‌های خارجی بصورت مقطعی سبب کمبود برخی داروها شد.

نظر شما