شناسهٔ خبر: 48254778 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تلاش برای مهارآتش در جنگل کوه‌های «نارک و خامی» گچساران

مدیر بحران گچساران گفت: هم زمان در دونقطه کوه نارک و کوه خامی برای مهار آتش تلاش میکنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حمید نارکی در جمع خبرنگاران  در خصوص آخرین وضعیت آتش سوزی در ارتفاعات نارک گفت: این آتش سوزی پنجشنبه شب حدود ساعت 22 در ارتفاعات منطقه نارک شروع شد که در همان لحظات اولیه تعدادی از نیروهای مردمی برای مهار آتش سوزی به منطقه نیز اعزام شدند.

وی بیان کرد: صبح جمعه نیز نیروهای امدادی بیشتری به منطقه اعزام شدند که بعد از گذشت سه روز همچنان نبرد با آتش در گرمای شدید ادامه دارد.

مدیر بحران شهرستان گچساران تصریح کرد: مرتبا اعضای شورای تامین گچساران و مدیران سایر دستگاه ها در کنار نیروهای مردمی در منطقه حضور دارند، اما متاسفانه حجم آتش سوزی بسیار بالاست و دامنه آتش وسیع است.

نارکی تاکید کرد:  بالگرد آب پاش سپاه پاسداران به میدان آمده که کار اطفای حریق و همچنین هلی برن نیروهای امدادی بر عهده آنهاست.

وی گفت :در حال حاضر نیز افزون بر 200نیروی امدادی در منطقه حضور دارند، اما با توجه به فصل گرما، وزش بادهای شدید، صعب العبور بودن منطقه کار مهار آتش نیز با سختی انجام می پذیرد.

مدیر بحران شهرستان گچساران اضافه کرد: مناطقی از "زرد شیخ خواجه" به سمت کوه کنار، مالچه، باغات دره لک، کوه بال، کوه نرگسی تا دامنه تنگ نارک طعمه حریق شده اند، این درحالی است که بازهم آتش سوزی جدیدی از شب گذشته در ارتفاعات مارین به سمت منطقه نیمدور(کوه خامی)شروع شده که مجبور شدیم تعدادی از نیروهای امدادی را به آن منطقه هم اعزام کنیم.

وی ادامه داد:به هرحال امکانات برای مهار این فاجعه کم است و حتی از شهرستان‌ها و استان های همجوار نیز درخواست نیروی امدادی کرده ایم که در مهار این آتش سوزی ها ما را یاری کنند.

نارکی گفت: این موضوع نیز مورد توجه است که اعضای شورای تامین و مدیران ادارات، دستگاه های اجرایی از همان ساعات اولیه آتش سوزی ارتفاعات نارک حضور مداوم و فعالیت دارند اگر چه نیروهای بسیج، انجمن های دوستدار محیط زیست،اهالی منطقه، منابع طبیعی، هلال احمر،جهاد کشاورزی،شبکه بهداشت،محیط زیست و همه و همه در این اطفای حریق نقش آفرینی می کنند.

وی  افزود:به هرحال تمام تلاش های صورت گرفته برای مهار آتش سوزی و جلوگیری از گسترش آتش سوزی ها به مناطق حفاظت شده کوه خامی است که اگر چنین شود فاجعه بار خواهد بود و لذا از تمام ظرفیت های شهرستانی، استانی و حتی کشوری برای مهار این آتش سوزی یاری می طلبیم.

انتهای پیام/ س

نظر شما